Zwart beeldscherm!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gadou

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2007
Hier heb ik een 17'' Packard Bell Virtuoso 170

Als ik hem aanzet moet ik een kwartier of langer wachten tot het lampje aan is, het scherm blijft zwart, lampje gaat dan knipperen

enkele dagen geleden ging het scherm wel aan na een kwartier.

Heb het beeldscherm op andere pc`s geprobeerd en krijg hetzelfde probleem, het ligt dus niet aan vga, cpu, psu, bios etc.

Laatst bewerkt:
Hallo

Duidelijke indikatie van een defekte voeding.

Mits betrokken scherm slechts na 15 min opstart , een duidelijke indikatie dat dit probleem reeds te lang aanwezig is .(ettelijke maanden ???)

Vermoedelijk een veel te hoge "rimpel" op zijn uitgangsspanningen.

Indien dit t.f.t. scherm via een losse netadaptor wordt gevoed , deze eens omruilen d.m.v. een andere. (zelfde klemspanning/vermogen/polariteit)

Indien de voeding echter is ingebouwd , dien je alle "elco's" in de voeding eens te controleren of te laten controleren door een lokale techneut.

Deze zijn vermoedelijk uitgedroogd door warmte of ouderdom.

Voor de volledigheid v/h verhaal , hoe oud is dit scherm????

Peter

bedankt voor reactie...
hij heeft dus een ingebouwde adapter en is 2 jaar oud

en wat zijn elco's en hoe kan ik ze controleren??

Hallo

http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrolytische_condensator

Mits uw vraag : "en wat zijn elco's en hoe kan ik ze controleren??" , vermoed ik dat je geen soldeerbout ,voltmeter/oscilloscoop ter beschikking hebt , en is volgens mij de meest economische oplossing voor u om dit te laten uitvoeren.

2 jaar is wel heel snel om nu al defekten te vertonen .

Wat weet de verkoper / fabrikant u hierover te vertellen??? (eventueel garantie ??)

Peter

garantie was verlopen.
en bij wat voor techneut moet ik dan zijn, die van computers of van tv's???

Laatst bewerkt:
Hallo

Een lokale t.v. techneut , die naam waardig.

Of : uiteraard nog goedkoper , een lokale kennis met de nodige technische kennis & soldeerervaring.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan