Zwart is niet echt....zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Dutchie

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2007
Hey,

Ik heb een heel vaag probleem met spellen, vooral spellen die donkere stukken hebben zoals Crysis.
Als je bijvoorbeeld bij de eerste missie in de nacht speelt, zijn de zwarte stukken niet zwart maar verschillende kleuren paars.
Ik dacht eerst het zou wel iets zijn met het contrast of de brightness van het scherm, dit heb ik ook veranderd ingame, maar zonder verbetering.

Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Bedankt,

Tim.

Wat is het merk en type van je monitor?
Heb je dit alleen in games?

Wat is het merk en type van je monitor?
Heb je dit alleen in games?

Mijn beeldscherm is de Samsung Syncmaster 730BF.
Ja, ik heb dit alleen in games. Als ik een film of tv aan het kijken ben op m'n pc is het allemaal goed.

Heb je de laatste drivers van je videokaart ook geinstalleerd?

Heb je al \naar de instellingen van het spel gekeken.

Jep, zei ik in de eerste post.
Bij Crysis kan je bij system settings de contrast, brightness etc. veranderen.
Ik ze alledrie steeds wat veranderd maar ik bleef nog steeds dat paars achtige zwarte zien.

Backlight is nogal een probleem bij dit scherm. Hierdoor is zwart idd niet zwart.
Speel eens met de instellingen van je scherm.
Of misschien heb je de mogelijkheid om hem te "kalibreren" met de software geleverd bij het scherm.

Backlight is nogal een probleem bij dit scherm. Hierdoor is zwart idd niet zwart.
Speel eens met de instellingen van je scherm.
Of misschien heb je de mogelijkheid om hem te "kalibreren" met de software geleverd bij het scherm.

Ik heb nog is de cd door gezocht en ik kwam twee tooltjes tegen die niet bij de autorun stond maar ergens in een foldertje op de cd.
Dit waren "Natural Color" en "Magic Tune", die heb ik even gedraaid en het is veel beter nu!
Het ziet er realistisch uit :thumb:

Bedankt voor de hulp! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan