Zwart scherm bij booten

Status
Niet open voor verdere reacties.

satantrust

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2008
Lezers,

Mijn boertje had een pctje gekregen(geen idee wat de specs zijn. maar was 3 jaar terug een nieuwe PC. Wel Asus moederbord.

Hierbij zat Ubuntu geinstalleerd. Dus hij zaniken van dat wil ik niet, dus ik zeg ik zet er wel windows op. Dus ik een XP cdje erin gepropt, opnieuw gestart, booten van cd enz enz enz. Dus na het laden van de bestandjes zegt windows van ik vind geen harde schijf dus je hebt pech. Ik kijken op internet waarom, en daar blijkt dat XP standaard geen SATA drivers heeft, dus ook niet kan installeren. Ik een oudere Maxtor IDE gepakt erin gedaan, Maar nu begint het. Hij gaat aan, en doet daarna geen drol meer. Geen BIOS scherm oid. Geen "piepjes" ofsow niets. op internet staat hierover veel, maar niet specifiek hierover. Iemand hoe of wat?? Desparate!!!

Stekker verkeerd? Maxtor kaduuk? Kan je die niet even in een andere pc testen?

Overigens is wat betreft SATA drivers voor XP veel info te vinden in forums.

Maxtor is niet dood. Als ik de HDD's die er oorspronkelijk in zaten in de oorspronkelijke staat herstel, dan zegt ie ook niet veel. Dan is het eigenlijk precies hetzelfde.

Over die drivers weet ik ondertussen meer! Maar dat was eigenlijk pas mosterd na de maaltijd. Moet ook eerlijk bekennen, dat ik er nog nooit van gehoord had.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan