zwart scherm bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mavalie

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
jongens ik heb eerder een topic geopend over mijn zwarte schermm.
en hier heb je beetje foto`s

photo0030mc1.jpg

P.S het kwam nadat ik windows opnieuw had geinstalleerd..
en het gaat maar niet weg kunnen jullie a.u.b helpen..
alvast bedankt..

Laatst bewerkt:
hoe kan ik voorkomen dat dat niet meer komt??

Ik denk (weet wel zeker) dat jij een fout hebt gemaakt bij de Windows-installatie. Je hebt namelijk niet de Windows-partitie geformatteerd en daarop een verse installatie gezet, maar jij hebt de oude Windows-installatie laten staan, en daarnaast een nieuwe Windows-installatie erop gezet. XP herkent dus dat er twee (of zelfs drie, als ik dat zo zie) installaties zijn, en die past dan het bootscherm aan. Dat kun je wel uitzetten bij eigenschappen van Deze computer, alleen ik raad je toch aan om ALLES te formatteren en helemaal schoon te beginnen. Je hebt nu een warboel aan installaties door elkaar, en dat werkt niet echt in je voordeel zeg maar.

maar hoe zet ik het uit?

hoe dan precies wil je het zeggen zeg maar zo .. deze computer > eigenschappen enz..
wil je het a.u.b zeggen?

en als ik de hele boel formateer hoe doe ik dat als ik windows home edition doe heeft dat nut??

a.u.b alle 2 vragen beantwoorden

hoe dan precies wil je het zeggen zeg maar zo .. deze computer > eigenschappen enz..
wil je het a.u.b zeggen?

en als ik de hele boel formateer hoe doe ik dat als ik windows home edition doe heeft dat nut??

a.u.b alle 2 vragen beantwoorden

1 (gekopiëerd van iemand die ik in Google heb gevonden):
Ga naar Start > Configuratiescherm en dubbelklik op Systeem.
Klik op het tabblad Geavanceerd onder Opstart- en herstelinstellingen op Instellingen.
Klik onder Systeem starten in de lijst Standaardbesturingssysteem op het besturingssysteem waarmee je wilt starten wanneer je de computer inschakelt of opnieuw opstart.
Schakel het selectievakje Lijst met besturingssystemen … seconden weergeven UIT.

2:
Tijdens de installatie (van cd opstarten, effe wachten, F8 drukken etc...) kun je kiezen op welke partitie je wil installeren. Je kunt van daaruit eerst ook de partities formatteren en/of weghalen en compleet opnieuw indelen. Ik raad je wel aan alle partities te formatteren (tenzij je zeker weet dat er op een bepaalde partitie niks is blijven hangen van installaties, maar ik denk dat je dat niet zeker weet).
Voor die tijd dus even een backup maken van al je belangrijke **** en die op dvd ofzo branden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan