Zwart scherm, computer start wel op

• Onderwerp starter Onderwerp starter Babo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Babo

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2006
Hallo,

Gisteravond zat ik op de computer, Football Manager 2006 te spelen. Toen ik even alt+tab deed
om een site te bekijken werd het scherm zwart. Dus ik restartte de computer. Maar nog steeds blijft hij zwart!
Dus ik dacht dat zal wel de videokaart of de monitor zelf zijn. Dus heb ik eerst een andere monitor erbij gepakt en aangesloten maar nee nog steeds zwart! Toen pakte ik een andere videokaart, zette hem erin en heb hem getest op beide schermen, maar nog steeds blijft het zwart.

De computer start wel gewoon op, alle fans draaien en hij maakt dezelfde geluidjes tijdens het opstarten als normaal, het enige verschil is dat ik niks kan zien.

Weet iemand wat het probleem kan zijn? Heb die computer dringend nodig dit weekend.

Alvast bedankt!

Lukt opstarten in veilige modus?
Zie je tijdens het starten nog iets op het scherm? (zwart met witte letters)
Heb je een AGP kaartof een PCI ? Controleer in de Bios of die settings correct staan. (als je iets kunt zien).

Heb je ook nog een onboard aansluiting? Probeer die eens, en controleer ook daarvan de settings in de Bios.
Als je een onboard kaart hebt, en een PCI of AGP, dan moet je de onboard op Disable zetten.

Ik kan dus helemaal niks zien, gewoon helemaal zwart alsof het beeldscherm uitstaat, maar die staat dus niet uit. Ik heb een radeon x1600pro AGP, maar ik denk niet dat het aan videokaart ligt want ik heb een andere kaart geprobeerd en daar werkte het ook niet. :(

Heb/hoor je geen biosbeepcodes?

Als je meerdere reepjes geheugen hebt, haal er eens ééntje uit, proberen, en eventueel omwisselen.

Een bios rest kun je nog proberen, de voedingsstekker even bekijken, de spanningsregelaars eromheen, ook.

Ruik je een brandlucht?

Het is gemaakt. Toen ik de stekker uit het stop contact haalde deed hij het weer.
Ik vind het een beetje raar want ik had ook een ander beeldscherm geprobeerd.

Babo zei:
Het is gemaakt. Toen ik de stekker uit het stop contact haalde deed hij het weer.
Ik vind het een beetje raar want ik had ook een ander beeldscherm geprobeerd.

Als ik een stekker uit het stopcontact haal, doet ie niks.:rolleyes:

Verklaar je nader.:)

Nou, toen ik dus de stekker van de monitor uit het stopcontact deed, en paar tellen later er weer in deed hij het weer. Maar wat ik niet snap is waarom het andere beeldscherm het niet deed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan