zwart scherm en muispijl vanuit slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frederik1947

Verenigingslid
Lid geworden
23 dec 2008
Berichten
16
Ik heb sinds kort een iMac. Nu doet zich het volgende probleem voor. Als ik de Mac een tijdje niet gebruikt heb gaat hij in slaapstand. als ik dan op de spatiebalk klik komt er weer leven in de brouwerij en wordt er om het wachtwoord gevraagd. Als ik dit in geef, start alles normaal op. Maar als ik te lang wacht krijg ik een "zwart scherm" (uit?) met de pijl van de muis erop. Dan kan ik doen wat ik wil muis bewegen, op toetsen drukken, spatiebalk opnieuw indrukken, maar er gebeurd helemaal niets.
Ik heb wel de indruk dat dit vooral gebeurd als parralels gebruikt wordt.
Is iemand dit al eens tegengekomen of is er wellicht sprake van een software (of hardware) fout?
Omdat er programma's open staan wil ik liever niet de aan/uit knop gebruiken.
Ben een Mac o.a. gaan gebruiken in verband met een betere stabiliteit en ben daar niet echt meer van overtuigd.
 
Ik heb sinds kort een iMac. Nu doet zich het volgende probleem voor. Als ik de Mac een tijdje niet gebruikt heb gaat hij in slaapstand. als ik dan op de spatiebalk klik komt er weer leven in de brouwerij en wordt er om het wachtwoord gevraagd. Als ik dit in geef, start alles normaal op. Maar als ik te lang wacht krijg ik een "zwart scherm" (uit?) met de pijl van de muis erop. Dan kan ik doen wat ik wil muis bewegen, op toetsen drukken, spatiebalk opnieuw indrukken, maar er gebeurd helemaal niets.
Ik heb wel de indruk dat dit vooral gebeurd als parralels gebruikt wordt.
Is iemand dit al eens tegengekomen of is er wellicht sprake van een software (of hardware) fout?
Omdat er programma's open staan wil ik liever niet de aan/uit knop gebruiken.
Ben een Mac o.a. gaan gebruiken in verband met een betere stabiliteit en ben daar niet echt meer van overtuigd.

De pijl van de muis wijst op Parralels. als ie eens normaal loopt zou ik in mijn systeemvoorkeuren de slaapstand zo laat mogelijk laten inschakelen, en eens op de site van Parralels kijken of er meerdere personen zijn met hetzelfde probleem.

Ik draai zelf parralels, maar heb dit probleem niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan