zwart scherm foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

dougie

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2000
Berichten
383
Met opstarten krijg ik een zwart scherm met de volgende melding:

ongeldig bestand BOOT.INI
er wordt gestart vanaf C:\winnt\
NTDETECT is mislukt

veilige modus lukt ook niet
 
Als je een Setup CD van Windows 2000 hebt kun je de recovery console inschakelen.

Doe het volgende:

Start de computer op met de Windows-cd-rom.

Als het scherm Welkom bij Setup wordt weergegeven, druk je op F10 of druk je op R om aan te geven dat je de noodherstelprocedure wilt uitvoeren.

Druk vervolgens op C om de herstelconsole van Windows te starten.

Selecteer het juiste nummer voor de Windows-installatie die je wilt herstellen en typ het Administrator-wachtwoord.

Als het Administrator-wachtwoord leeg is (wat het bij jou zal zijn), druk je op ENTER.

Je hebt nu een zwart scherm met een cursor.

Type FIXBOOT C: (als C: de schijf of partitie is waar Windows 2000 op staat).

Druk op ENTER.

Reboot de PC.

Mocht het probleem toch niet opgelost zijn, herhaal dan alle stappen,

maar type nu FIXMBR C: en druk op ENTER.

Reboot.
 
Laatst bewerkt:
Wat heb je veranderd aan je systeem voordat je die melding kreeg.
 
ik ga eerst even die cd opzoeken.

maar het hele verhaal is ;
ik kreeg eerst de melding; drive not detected, system halted
toen heb ik de stekker van de harddisk c losgemaakt en weer vastgezet en toen startte die weer.
dit is een paar keer gebeurd.
Toen was ik ineens mijn F schijf kwijt in de verkenner.
na wat los en vast maken van de stekkers en opnieuw opstarten kreeg ik ineens die ntdetect melding.
 
ik heb met de win 2000 cd in de recoveryconsole fixboot gedaan, ntdetect en ntdlr gekopieerd maar krijg nu de melding ntldr ontbreekt druk op een toets om opnieuw te starten. met fixmbr durf ik niet ik krijg een waarschuwing voor beschadiging aan partities enz dus nog steeds nix bereikt
 
met chkdsk krijg ik de melding
het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben
 
ik ben er nu achter dat ik ntoskrnl.exe moet herinstalleren, het probleem is dat ik niet kan inloggen in de herstelconsole de van windows cd, ik kan nu niet in de map system 32 komen, weet iemand hoe ik kan inloggen met mijn admin . als ik kies voor voor de herstelconsole handmatig krijg ik gelijk een C prompt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan