Zwart scherm, ik hoor niks, moederbord kapot?

• Onderwerp starter Onderwerp starter MimsM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MimsM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2014
Ik zit momenteel voor een jaar in Turkije en ik heb problemen met mijn laptop. Ik ben bang dat het zo erg is dat ik een nieuwe laptop moet aanschaffen. Waar ik nu zit zijn geen (goede) professionals, dus probeer ik het zo. Ik heb een ACER en hij is meer dan 3 jaar oud. Eergisteren had mijn vriend mijn laptop in de slaapstand gezet, wat ik nooit doe. Daarna had hij de stekker uit het stopcontact gehaald, waarna de laptop na een tijd uitviel, aangezien de batterij niet meer goed is. Toen ik de laptop daarna weer aan probeerde te zetten, kreeg ik een zwart scherm. Het POWER-led ging branden maar de wifi- en HD-led brandden allebei niet. Ik hoorde geen piepjes. De ventilator ging af en toe aan. Welke toetsencombinatie ik ook deed, ik zag en hoorde niks. Ik heb de HD als externe HD getest en daar is niks mis mee. Ook heb ik er een ander scherm aan gekoppeld en weer gebeurde er niks. Ik ben bang dat het aan mijn moederbord ligt, maar ik heb van de onderdelen zelf geen verstand. Zoals ik al zei zijn er hier geen professionals of mensen die er eens goed naar willen en kunnen kijken. Wat kan ik nu het beste doen?

Gezien je slaapstand op een laptop in windows ingebakken zit, kan ik je haast garanderen dat je al vaker van slaapstand gebruikt gemaakt hebt, ook al was dat niet altijd bewust (bijvoorbeeld als je de klep van de laptop dichtdoet). Het ergste wat er kan gebeuren is dat je harddisk corrupt wordt, maar je geeft zelf al aan dat het waarschijnlijk niet je harddisk is.

Wat je kan proberen is bij het opstarten de startknop 15 seconden ingedrukt te houden (Mogelijk gaat de laptop aan en weer uit na 4 seconden, dat is normaal). vervolgens weer opstarten. Verder is er helaas niet zo heel veel diagnostisch dat je zelf kan doen aan een ACER laptop.

Bedankt voor je reactie! Dus je denkt dat er weinig aan te doen is? Een nieuwe laptop is dus de beste (goedkoopste) optie? Ik wil niet veel geld aan onderdelen uit gaan geven als hij het toch over een jaar weer zou begeven aangezien hij al op leeftijd is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Andere optie: Van de stroomadapter afhalen, batterij eruit, aan de stroomadapter aansluiten en dan de laptop aanzetten.
Dan aangeven "Windows normaal starten" als geklaagd wordt dat de laptop niet 'normaal' is afgesloten.
Daarna Windows afsluiten, batterij er weer in en weer normaal starten.

Tijs.

Bedankt voor je reactie! Ik heb dit al geprobeerd en het veranderd niks. Nog steeds een zwart scherm er en gebeurt nog steeds amper iets. De lampjes van wifi en de hd branden ook nog steeds niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer, dan heb ik geen tips meer. Mogelijk helpt het wat als je de geheugenmodules er even uithaalt, contactpunten schoonmaakt (bijv. met pure alcohol, te krijgen bij drogisten) en dan weer terugplaatst.
Doe hetzelfde met de harde schijf.

Levert dat niets op, dan zou ik oververhitting of kapot moederbord vermoeden.

Tijs.

Welkom MimsM,

Ik heb een aantal quotes verwijderd, deze zijn niet nodig als je direct reageert op een bericht. Gebruik de optie "snel reageren" of "reageer op vraag" als je wilt reageren en een quote niet nodig is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan