Zwart scherm ipv windows laadscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jasperk91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 nov 2010
Berichten
1
Ik kwam er gister achter dat ik een virus op mijn pc had dus ik ging met 2 virusscanners mijn pc scannen. Hierna verwijderde ik de 'geinfecteerde' bestanden en startte ik de pc opnieuw op. Toen het bureaublad tevoorschijn kwam liep het scherm vast en kon ik niks meer doen (had ik wel vaker de afgelopen dagen). Ik startte mijn pc daarna opnieuw op en ipv het windows laadscherm kreeg ik nu een zwart scherm. Ik heb daarna geprobeerd met de F8 knop om in veilige modus op te startten maar ik kreeg weer een zwart scherm. Toen ben ik naar de BIOS gegaan en heb ik ingesteld dat de pc zou opstarten met de CD/DVD rom om windows opnieuw te installeren. Bij het opstarten hoorde ik dat hij de CD aan het lezen was maar ik kreeg weer een zwart scherm.

Ik heb waarschijnlijk een bestand met de virusscanner verwijdert wat ik niet had moeten verwijderen waardoor windows niet meer goed kan opstarten.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
 
Als u een zwart scherm krijgt bij het starten met de XP installatie CD wordt dat niet veroorzaakt door windows, maar zit de fout ergens in de hardware. De eerste kandidaat is daarbij de videokaart lijkt mij. Dus eens proberen met een andere videokaart of dat het inderdaad is. Doet ie het dan nog steeds niet dan zou het het moederbord of de stroomvoorziening kunnen zijn.
 
heb je al een bios reset gedaan?
Alles standaard in bios, je kan ook het batterijtje er voor 1min uithalen en dan er terug instoppen.
ook je videokaart er eens uithalen en terug stopen, kabel goed controleren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan