Zwart scherm, knipperende cursor (streepje) na bios reset...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave VT

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Ik had onlangs het probleem dat mijn pc telkens midden in de nacht automatisch aan ging. Ik had alle wake up events uit staan en ook geen taken geconfigureerd. Een simpele oplossing leek mij de bios in te stellen naar 'default settings'. Dit had ik duidelijk niet moeten doen.
Na de post doorlopen te hebben en er een start gemaakt wordt met opstarten vanaf de HDD, gaat het mis. Ik krijg een zwart scherm, met een knipperende cursor...(streepje)...dus geen MS pormpt venster want je kunt er niets mee. Het opstarten van Windows gaat dus ook niet meer verder. Ik heb de PC gestart vanaf de XP cd, recovery console gestart en FIXMBR uitgevoerd, echter geen verandering. Ik kan ook gewoon mijn bios in. Is dit nog te herstellen????

Kijk eens bij de harddisk settings.
Staat alles nog zoals het hoort? Automatisch?
Kloppen de gegevens nog bij het geheugen?
Kloppen de gegevens nog bij je processor?

Tijdens het opstarten zie ik dat de processor en geheugen gegevens kloppen.
In de HDD settings staat alles op auto, heb eens geprobeerd de settings naar LBA te zetten (las ik op een ander forum) dat haalde echter niets uit.Heb ik weer terug gezet naar auto

Misschien een agp kaartje? (video)

Heb ik er al uit gehad en alleen de videokaart van het moederbord geprobeerd. Ook niet de veroorzaker... Gezien ik de bios heb terug gezet naar default settings en het probleem daarna pas op trad, verwacht ik dat daar ook het probleem ligt. Niet zozeer bij de hardware. Maar tja...welke instelling in de bios kan dit veroorzaken. Ben zelf niet zo'n bios tijger..dus...moet het ook hebben van info op fora...

Ik weet wel dat xp niet houdt van hardware wijzigingen.
Ben bang dat ie dit ook ziet als een wijziging.

Had niet verwacht dat het zoveel gevolgen kon hebben. Maar goed, weer wat geleerd. Misschien iemand anders die me nog een mogelijkheid kan bieden voordat ik aan een clean install van Windows ga beginnen?

Kan bij wat oudere borden gebeuren, dat na een bios reset, de ACPI functie is disabled, dan werkt windows ook niet, als deze is geïnstalleerd, met deze functie op enabled, kijk er eens naar, ook na een reset naar default settings, zul je vaak ook de FSB van de processor opnieuw in moeten stellen, dus loop alle instellingen eens na.

OPGELOST, Bedankt!!!

Inderdaad, ACPI stond disabled. HArtelijk dank lange pier!!!
Het werkt weer!!! Helemaal super!

:thumb:

Enne, kijk eens rechtsonder op deze pagina, daar kun je de vraag als opgelost zetten, groene vinkjes staan beter dan rode vraagtekens.:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan