Zwart scherm met tekst 'overdrive'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Griezel

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2008
Vanmiddag heb ik nieuw geheugen en een nieuwe DVD brander voor mijn PC gekocht.

IK heb het nieuwe geheugen er in geplaatst, 2 bankjes van 1 gig per stuk, was voorheen 1 van 512MB

Heb ook de nieuwe DVD brander erbij geplaatst.

Ik ging opstarten en er gebeurde ineens niets meer. Krijg een zwart scherm, op mijn Highscreen monitor staat 'overdrive'. edit: er staat 'override'. En vergeet dat ook maar gelijk weer, want dat zegt ie ook op de pc die het nog wel doet ;-)

Heb van alles geprobeerd, andere videokaart, oude geheugen erin, nieuwe geheugen er uit. Oude geheugen in bankje 3 ipv 1, maar niets helpt. Blijf zwart scherm houden, er wordt geen BIOS gestart. Er wordt helemaal niets opgestart.

Beeldscherm is overigens goed, heb hem nu op mijn oude pc en die werkt, anders kon ik dit ook niet typen ;-)

Hoop dat iemand enig idee heeft wat er aan de hand zou kunnen zijn!

Laatst bewerkt:
Denk toch dat je iets niet goed hebt aangesloten.....of per ongeljik iets hebt losgetrokken.
Alles nog maar eens checken, vooral je voedings kabels en alle kaarten.

Grtz.

Ben toch bang dat mijn mobo stuk is... Heb inmiddels heel wat vergelijkbare topics op internet gelezen en het lijkt die kant op te gaan.

Als ik hem aanzet gaat alles draaien en doen. Dus alle fans en dergelijke. Ander videokaart helpt niet, andere HD helpt niet, geen RAM helpt niet, CMOS reset helpt niet..

Hij gaat dus wel aan, maar mijn scherm blijft zwart.. heb met de stofzuiger dat ding schoongemaakt, kan zijn dat ik daarmee mijn mobo verknalt heb, las ik ergens..

Heb een Asus A7V600-X

Ben nu op zoek naar een mobo waar ik mijn (vandaag gekochte) 2x 1gb DDR400 geheugen, mijn sempron 2400 en mijn FX5500 videokaart op kan zetten, want wil niet alles nieuw moeten aanschaffen nu... :rolleyes:

Kaart moet iig. een AGP 8x slot hebben.....

Suc6.

Hey Funzip, daar ben ik weer :D

Bedankt voor de hulp tot zover, maar vrees dat ik nog even iemand nodig heb.

Inmiddels zit er een nieuw mobo, nieuwe processor en nieuw geheugen in. Alleen nog zelfde harde schijf, DVD brander en floppy drive.

En, OMG, hij doet weer precies hetzelfde! Dus, helemaal niets. Hij slaat aan, de fan van de processor gaat draaien, ook van de voeding. Processor geeft een kick, dan zakt hij in en gaat alles minder hard draaien. Lampje op mobo gaat en blijft branden. Na een tijdje gaat de pc uit.

Heb andere voeding geprobeerd, zat een 350 watt op. Heb het met een 300 watt geprobeerd die sowieso werkt in een andere pc (waar ik nu weer achter zit), maar hetzelfde probleem.

Ik denk nu aan de voeding, aangezien 300 watt misschien wat weinig is. Wat denk jij/ denken jullie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan