Zwart scherm na aanmelden van laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartvzoghel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 okt 2013
Ik heb een probleem bij t opstarten van mijn laptop. Laatst downloaden ik een film en toen werd mijn pc ineens heel sloom. Ik heb hem toen uitgezet door het inhouden van de uitknop.

Vervolgens wil ik hem weer opnieuw opstarten, en toen duurde het werkelijk (nu nog steeds) 15minuten om mijn pc op te starten. Ik krijg dan het inlog scherm, en dan toets ik mijn wachtwoord in, vervolgens begint hij te laden, het welkom logo komt (dit duurt weer 15minuten), en dan krijg ik een zwart scherm. Wel zie ik mijn muis, voor de rest niks.

Veilige modus heb ik geprobeerd, werkt ook niet, hij is dan wel wat sneller, ik krijg dan uiteindelijk weer een zwart scherm, maar nu staat er in alle hoeken veilige modus en midden bovenaan staat wat raars. Wel kan ik nu taakbeheer starten (dat duurt ook lang maar doet t wel)

Iemand enig idee ?

Mvg,

Bart

Als je dan taakbeheer start, welke processen zie je dan? Krijg je wel taakbalk etc. als je "explorer.exe" (zonder aanhalingstekens) start via "Nieuwe taak"?Het lijkt erop dat je een virus je pc hebt binnengehaald. Als je explorer.exe niet kan laden, moeten we iets anders gaan proberen. Krijg je wel een werkbalk, zet dan MalwareBytes Anti-Malware op je laptop m.b.v. een usb stick en laat die draaien.

Ik ga het nu nog even proberen naar de hand van jullie opmerkingen. Wel heb ik nu redelijk vaak die uitknop ingehouden (ik heb ooit gehoord dat dat niet goed is voor je pc, maar misschien is dat een fabeltje). Ik doe nou met samsung recovery solution 4 een volledig hestel, maar die loopt halverwege vast. Omdat hij vast liep heb ik hem uitgedrukt en nu start ik hem weer op en dan zie je het Samsung logo en nu staat er ineens (dat was net niet zo), BOOTMGR is missing... Press ctrl+alt+delete to restart.
Wanneer ik dat doe krijg ik weer precies hetzelfde. Ik denk dat ik nu echt iets verkeerds heb gedaan?

Mvg,

Bart

Hm, dat is vervelend:/ Waarschijnlijk komt dat door dat Samsung programma. Nu is het dus wel noodzaak om te doen wat ik eerder niet heb beschreven: een live CD/DVD/USB-stick maken. Een live USB-stick is het makkelijkst/goedkoopst. hier kan je vinden hoe. Selecteer in plaats van Linux Mint "Hirens Boot CD". Je hoeft de pc niet te herstarten, steek de stick in de laptop, start de laptop op en druk op F8, F10 of F11, zolang er maar een scherm verschijnt waar je de USB-stick kan selecteren. Start vervolgens de mini-xp op en start een Command Prompt (zwarte icoontje linksonder) en typ daar
Code:
cd C:\Windows\System32
en
Code:
fixboot C:
en
Code:
fixMBR C:
of
Code:
/fixMBR
Als dat niet werkt, probeer dan
Code:
bootrec.exe
Verdere uitleg daarover kan je hier vinden.

Succes!!

Dan denk ik dat ik nu toch mijn zwager moet gaan bellen, in ieder geval hartstikke bedankt! !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan