zwart scherm na bureaublad voorbereiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

janera102

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2013
Tijdens wat PConderhoud heb ik Reg Clean Pro gedraaid en daarna met hetzelfde programma het register gedefragmenteerd. Nee, ik ben zo stom geweest niet eerst het register te backuppen, omdat het tot nu toe altijd goed ging. Nu start W7 niet meer verder op na inloggen en de melding "bureau voorbereiden", het scherm wordt dan zwart en blijft zo. Ik kan wel de PC opstarten in de veilige modus. Ik heb al met een ander programma het register gescand en die meldde 191 fouten. Na een backup (ja nu wel) fouten hersteld doch geen succes.Met Advanced Systen Care laten scannen en fouten herstellen, nog geen succes.
Ik wel een windows image backup van april dit jaar. Systeemherstel laat alleen maar de Reg Clean Pro van gisteren zien en niet eerdere herstelpunten. Ik heb wel oude register backup van 4 jaar geleden.
Is het ook mogelijk om met de W7 installatie schijf W7 er nieuw op te zetten? Moet ik dan bepaalde mappen in de C:/dir opslaan (bijv. Outlook e.d.) om daarna dit terug te zetten? of werkt dat ook niet.
Ja stom natuurlijk. Misschien heeft iemand een goede tip, wat te doen? Bij voorbaat dank.:thumb:

Kan er nog steeds niet bij dat mensen die flut progjes gebruiken, ten eerste maakt het helemaal niet uit of er teveel of foute registerverwijzingen zijn, de parkeerplaats is zo groot als Europa en ruimte zat.

En die progjes repareren niets maar maken vaak alleen dingen stuk.

Als je persee het register wil cleanen, gebruik die in Ccleaner of die van Eusing, die kunnen geen kwaad.

SJJ bedankt voor je constructieve bijdrage. Ik ga hier mee aan de slag.
Wat lange pier betreft, ik kom hem al jaren her en der tegen. Jammer dat hij een sneer meent te moeten uit delen aan iemand die ook CCleaner gebruikt, maar daarnaast meende zijn register te moeten opschonen. Als lange pier een constructieve bijdrage had geven had ik ook aan hem een dankwoord kunnen uitspreken.

SJJ bedankt voor je constructieve bijdrage. Ik ga hier mee aan de slag.
Wat lange pier betreft, ik kom hem al jaren her en der tegen. Jammer dat hij een sneer meent te moeten uit delen aan iemand die ook CCleaner gebruikt, maar daarnaast meende zijn register te moeten opschonen. Als lange pier een constructieve bijdrage had geven had ik ook aan hem een dankwoord kunnen uitspreken.

Lange Pier gaaf wel een nuttig antwoord om problemen in de toekomst te voorkomen, "maar al doende leert men". En fouten maken we allemaal.
Als je persé het register wilt cleanen, gebruik die van CCleaner of die van Eusing, die kunnen geen kwaad.;)

Laatst bewerkt:

Hallo SJJ,
ik kon niet eerder mijn PC opstart repareren wegens ziekte.
Maar even terugkomend op je tip/link.
Dit verhaal werkt alleen als je Windows 7 helemaal kunt opstarten, en Windows 7 vervolgens als een upgrade de installatie laat uitvoeren.
Ik kwam toch niet verder dan de melding "Bureaublad voorbereiden" en vervolgens zwart scherm.
Enige mogelijkheid is nu nog een nieuwe installatie en hopen dat ik ergens nog wat kan herstellen.
Ik heb gelukkig wel van de C:// partitie een backup kunnen maken via veilige modus.
En veel belangrijke zaken staan op ander directories en/of schijven.
Toch bedankt voor je tip.
Het geeft iemand toch een ondersteuning.

Mijn probleem is in zoverre opgelost dat ik W7 opnieuw moest installeren.
Einde deze thread

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan