Zwart scherm na inbouwen nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

EduardB18

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2012
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe videokaart aangeschaft: Club3D hd 7870 xt jokercard. Het probleem is dat mijn monitor een zwart scherm houd nadat ik de kaart heb ingebouwd en van te voren de nieuwe drivers heb geïnstalleerd. De ventilator van de 7870 gaat wel gewoon aan, ook zijn alle kabels goed aangesloten.
Ook had ik mijn oude Nvidia drivers eerst verwijderd.

Mijn systeem is:
CPU: Intel i3 2120
Mobo: asrock h61m-ge
Ram: 4 gb
Psu: corsair CX500 v2
Nieuwe gpu: club3d hd 7870 xt jokercard
Oude gpu: gtx 550 ti

Dit systeem zou een 7870 aan moeten kunnen is mij verteld. Als ik de oude videokaart er insteek doet deze het gewoon en start het scherm ook op, hetzelfde voor de onboardkaart...

Wat kan het probleem zijn, de videokaart lijkt niet kapot... Mobo of voeding niet goed?!

Advies is welkom!

Mvg,
Eduard

Welke aansluiting heb je gebruikt? Het kan zijn dan de videokaart nu maar via een output beeld geeft. Probeer eens alle aansluitingen.

Welke aansluiting heb je gebruikt? Het kan zijn dan de videokaart nu maar via een output beeld geeft. Probeer eens alle aansluitingen.

Ik heb de DVI uitgang gebruikt. Maar omdat mijn monitor alleen een VGA aansluiting heeft heb die de VGA kabel aangesloten via zo'n DVI > VGA blokje.
Andere aansluitingen heb ik niet op de
monitor.

Eerste zal toch moeten zijn dat je bij het aanzetten van de pc beeld krijgt op de monitor. Dus de suggestie van stratoer zal je moeten navolgen: Alle aansluitingen die op de grafische kaart zitten uitproberen (desnoods neem je even je pc naar iemand die wel de juiste kabels/monitoraansluitingen heeft).

Je kaart staat hier. Er zijn 4 aansluitmogelijkheden...

Verder kan het zijn dat je (bijv.):
a. Een voeding hebt die te zwak is voor die kaart
b. Vergeten bent om ook de voedingskabels naar die grafische kaart erin te stoppen.
Er staat duidelijk in de requirements/vereisten: Minimum of 500 Watt or greater power supply with two 75W 6 pin PCI Express supplementary power connectors
Dus dat is wat m.b.t. a. en b. van toepassing is.

Laatst bewerkt:
Als de voeding voldoende is blijft over dat je (mogelijk) vergeten bent om de de 6 pins ook aan te sluiten. En verder inderdaad (zoals stratoer al aangaf) alle aansluitingen checken voor uitvoer.

Tijs.

Wat voor een monitor heb je ? mischien dat de videokaart een andere resolutie geeft en je monitor dat niet aankan.
En .. mischien een domme vraag maar je weet maar nooit. Heb je de videokaart er wel goed ingeklikt ? duw er nogmaals flink aan ( niet te hard ofc .. )

Edit - > Kijk ook eens in je bios of de GPu op onboard staat of op de videokaart slot.

Laatst bewerkt:
Wat voor een monitor heb je ? mischien dat de videokaart een andere resolutie geeft en je monitor dat niet aankan.
En .. mischien een domme vraag maar je weet maar nooit. Heb je de videokaart er wel goed ingeklikt ? duw er nogmaals flink aan ( niet te hard ofc .. )

Edit - > Kijk ook eens in je bios of de GPu op onboard staat of op de videokaart slot.

Dit is mijn monitor: LG E2211S-BN - LED-monitor - 21.5" - 1920 x 1080 FullHD
- TN - 250 cd/m2 - 1000:1 - 5000000:1 (dynamisch) - 5
ms - VGA - zwart

Ik heb mijn videokaart goed aangesloten met beide connectors en goed aangeduwd. De videokaart krijgt stroom mensen, de ventilator draait namelijk op volle kracht...
Mijn GPU staat toch gewoon op het videokaart slot? de GTX 550 TI werkt namelijk wel in dat slot, die kaart wordt herkent.

Heb je mischien de mogelijkheid om je videokaart bij iemand anders te testen ?

Ik heb een nog een oudere pc staan maar die heeft maar 1 6pins connector... Dus dat gaat niet werken.

Je kan het proberen. Met 1 6pins conector moet hij ook aangaan en beeld geven.

Ik zie dat die voeding in de oude pc verouderd is...die trekt het niet.

Het is toch niet zo dat ik een nieuw moederbord moet, een nieuwer chipset?

Als je moederbord hem echt hellemaal niet support moet je mischien een nieuwe software ervoor erin flashen.
Hoe dat te werk gaat weet ik niet :( moet je eff wachten tot iemand daar iets meer over weet

Het testen op een andere systeem kan ook bij je lokale pc boer , die doen het meestal ook gratis hoor
mis een vergoeding van 5 euro maar dan weet je zeker dat je videokaart het doet of niet

Kan het zijn dat in je BIOS de onboard staat ingeschakeld en je nieuwe niet...? :confused:

En hoe pas in dit aan? De BIOS aanpassen etc. vind ik altijd zo link klinken...

Er kan eigenlijk nix mis gaan. Gewoon zoeken naar het juiste tabblad en kijken wat er staat ingesteld. Evt veranderen en de veranderingen opslaan.

voorbeeldje:
27234_0303efa8.jpg

Laatst bewerkt:
Ik zie nergens het tabblad videocard of iets dergelijks... Zal ik gewoon een nieuw moederbord en voeding kopen? Dit zoekwerk is niets voor mij.

Dankje, ik heb het gevonden. Via North Bridge Configuration - Primary Graphics Adapter staat op PCI Express dus daar aan ligt het niet.
Nog meer suggesties?

Heb mijn BIOS geüpdatet en nu doet de kaart het wel, bedankt voor alle hulp mensen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan