Zwart scherm na laden Windows7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ymen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2013
Berichten
2
Ik heb en groot probleem naja in mijn ogen. Ik heb me hele computer geformateert me harde schrijf geleegt etc. Toen weer windows home premium geinstaleert ging allemaal goed, toen windows update gedaan en me drivers van me video kaart via je cd geinstaleert. Toen me computer opnieuw opgestart maat toen het windows laadscherm voorbij was kreeg ik en zwart scherm ik hoorde wel dat ik bij het wachtwoord stuk was aan het geluid, me wachtwoord ingetikt op enter gedrukt en toen zag ik alleen me achter grond kon verder niks doen. Toen ik crtl+alt+del deed kreeg ik weer het zwarte beeld. Als ik hem in veilige modus opstart dan doet hij het wel gewoon en heb ik dit probleem niet

Specs:
Asrock 770 extreme3
XFX radeon hd 6870 dual fan
AMD Phenom 2 3.4gh
 
Lijkt erop of de videokaartdriver niet goed is of niet goed geinstalleerd is.
Is makkelijk te controleren. Starten in veiligemodus en dan de videokaartdriver verwijderen (installatie ongedaan maken) en dan herstarten.
Als dan het beeld het weer gewoon doet was het dus de driver.
in dat geval van de web site van de videokaart leverancier de laatste driver downloaden en die installeren.
 
Gedaan, maar nu ik de nieuwste heb gedowload en geinstaleert dan vraagt hij voor het opnieuw opstarten heb ik gedaan en toen gebeurde het weer...
 
Dus als er geen driver is geinstalleerd dan werkt het wel, en zodra er een driver is geinstalleerd niet meer; klopt dat?

Verwijderd de driver weer eens en laat het aan windows update over. Die zal zelf dan ook uiteindelijk een driver installeren. eens kijken wat er dan gebeurt.
 
Hoi Yemen, ik had precies hetzelfde probleem, ik dacht eerst ook dat het mijn Video kaart was (ATI HD5450) , heb die bij een computerzaak laten testen en kaart was gewoon goed. Echter thuis had ik steeds zelfde probleem, zwart scherm bij normaal inloggen en wanneer in safemode geen enkel probleem. Ben er dagen mee bezig geweest en uiteindelijk de oplossing gevonden.
Ik had het vermoeden dat Windows tijdens het zwarte scherm op input wacht van de user om iets in te vullen, daarom heb ik onderstaande stap 1 gedaan om te zorgen dat Windows automatisch doorstart.
1) Start > uitvoeren > type hier "control userpasswords2" in.
Vinkje weghalen en op toepassen klikken, dan wordt gevraagd met welk account je wil inloggen vul de gegevens in en je logt weer automatisch in.
2) na opnieuw opstarten kreeg ik normaal windows scherm zonder startknop en zonder mijn programma icoontjes op mijn bureaublad (was al blij dat het geen zwart scherm meer was :) ), bleek dat ie mijn Samsung HD tv (aangesloten met HDMI kabel tussen Videokaart en TV) als hoofdscherm ziet. Aanpassen met rechtermuis klik op het bureaublad gevolgt door schermresolutie en dan "Syncmaster" mijn computermonitor dus , kiezen als
"Het bureau weergeven als 2". 2=Syncmaster . met waarde=1280x1024.
Daarna deed alles het weer als vanouds :)))
Kortom, zorgen dat Windows automatisch inlogged (stap1) en zorgen dat je alleen je Monitor op je Videokaart aansluit, en tijdelijk andere aansluitingen
loskoppeld van je videokaart.

Succes ! Toscana99
 
Laatst bewerkt:
Ah, datw as het dus: een tweede scherm aangesloten (de TV in dit geval) waarbij dat 2e scherm niet aan staat.
Ik denk dat als de TV had aangestaan dat dan daar het windows bureaublad was verschenen.
 
Inderdaad, tv werd dus als 1ste scherm gezien en pc monitor als 2de scherm , dus bij opstarten in normale mode , wordt de data naar het 1ste scherm gestuurd en blijft het 2de scherm(pc monitor) zwart :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan