Zwart scherm na MSCONFIG

Status
Niet open voor verdere reacties.

harriej

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
Ik heb bij een vriendin van mij de pc wat opgeschoond om hem sneller te maken.
Eerst heb ik met ccleaner alle troep verwijderd, vervolgens beste prestatie gedaan bij de eigenschappen van deze computer en als laatste in MSCONFIG in het tabblad opstarten alles uitgevinkt. Toen de PC opnieuw opstarte kwam er een zwart scherm en ging hij niet verder.
Hoe ga ik nu verder?

Alvast bedankt :)

Vink alles weer terug aan in msconfig in veilige modus (trommel F8 tijdens het opstarten)

Kun je nog in de veilige modus komen.?? Of systeem herstel doen via DVD

Bedankt voor de snelle reacties, kan idd in veilige modus komen. Heb alles weer aangevinkt maar nogsteeds hetzelfde probleem.

Alle microsoft services aanvinken proberen. En wat @Lange Pier zei systeemherstel al geprobeerd.

Helaas ook zonder succes, ik ben niet bij de laptop in de buurt dus kan niet systeemherstel doen met cd.

Vriendin even bellen en zeggen dat ze zelf eventueel dit kan doen. Kijk bij help en ondersteuning voor uitleg. Voor windows 7 is dit makkelijk

Had je ook op infecties gescand?
Wist je ook dat het thema op klassiek gaat als je de prestaties op beste prestaties instelt?
Nu zou dat niet als gevolg moeten hebben dat je beeld op zwart gaat.
Heb je ook services uitgeschakeld?
Want services hebben meer impact dan opstartprocessen.

In de veilige modus kan je wel opstarten, en als je F8 toetst ook met de laatst goed werkende configuratie.
Dat is het zelfde menu als waar je in de veilige modus op kan starten.

Systeemherstel uitvoeren vanuit de veilige modus is ook niet verkeerd.
Dan stel je voor je dat gaat doen in de veilige modus in MSCONFIG tabblad computer opstarten zo in dat deze als opstartopsties: opstart met Veilige modus Minimaal is ingesteld.
Dan wordt na het systeemherstel ook de veilige modus automatisch opgestart en zal na het herstellen de veilige modus opstarten, waarna je de instelling in msconfig weer kan veranderen zodat de computer weer gewoon opstart na systeemherstel.

Weet je ook van welke programma's je opstartprocessen hebt uitgeschakeld? Anders is het een soort roulette.
Waren er ook regels van antivirussoftware met firewall die je uitschakelde?

Laatst bewerkt:
Iedereen bedankt voor de hulp, ben er maar ff langs gegaan. Alles werkt nu weer dankzij systeemherstel.

Ik denk namens allen graag gedaan harriej. :thumb:

Zet a.u.b. de vraag als opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan