Zwart scherm na opstarten CoD 4.

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmiej93

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
--Edit--
Dit probleem is opgelost.
Voor info zie dit topic of PM mij.

Hey,
Mijn laptop wil opeens geen beeld meer geven bij CoD4 (eerst wel gedaan).
Geluid werkt nog wel.

Systeem:
Laptop: Asus N71Jv Series. (geen idee welke, voor tips neem aub contact op).
Processor: Intel i5-430M @ 2.26-2.53 GHz met auto Turbo
Graf. Kaart: nVidia GeForce GT 325M
Ram: 4Gb DDR3

Wss komt dit probleem door de op de processor ingebouwde videokaart: Intel HD Graphics.
Deze kaart is bedoeld voor als je zonder netstroom zit en alleen internet wilt gebruiken o.i.d.
Voor games heb je echter de High Performance kaart nodig.
Ik heb in het NVIDIA-Configuratiecentrum gekeken, maar alles staat goed ingesteld, d.w.z.:
Er staat dat voor CoD4 (mp en sp) de High Performance kaart word gebruikt.

Maar als je het spel opstart lijkt het net of de High Perfromance kaart niet aan staat, en de geintegreerde Graph Card uitgeschakeld word.
Heeft iemand hier ideeën voor, want ik heb 2x in de week 4 tussenuren + een uur pauze, dus dan wil ik graag iets leuks te doen hebben.
Je project heb je namelijk ook zo een keer af... :D

Alvast bedankt,

Tim

Laatst bewerkt:
hallo,
Heeft u de videokaart al proberen te updaten? dus de nieuwste driver instaleren

Daar had ik inderdaad ook aan gedacht, dus heb ik ergens, volgens mij op de nvidia site, een programmatje laten kijken voor updates, maar deze gaf aan dat er geen updates beschikbaar waren.

Tim

Hey,
Het updaten van direct X en de game zelf zal ik morgen ff moeten doen.
Over kijken of hij op hoge prestaties staat moet ik even twee dingen kwijt.
1.
Hij zou automatisch over moeten springen naar de H.P. video kaart als ik CoD opstart.
2.
Op mijn laptop zit een knopje waarmee je dit energiebeheer ook in kan stellen, net zoals wanneer je op het batterij icoontje klikt rechtsonder.

Voor de rest bedankt voor je reactie en ik laat het weten als het werkt.

Tim

Hij zou automatisch over moeten springen naar de H.P. video kaart als ik CoD opstart.

Is het niet mogelijk om, voordat je het spel start, de andere kaart (tijdelijk) uit te schakelen zodat je laptop alleen maar de "H.P." kaart gebruikt?

Laatst bewerkt:
Dat heb ik idd ook geprobeerd, maar als ik de ingebouwde kaart uitschakel, word het scherm gewoon zwart in windows, omdat dit normaal de ingebouwde kaart zou gebruiken. helaas schakelt de laptop niet auto. over op de H.P. kaart als ik de ingebouwde kaart uitzet.
nog even over de updates, nog steeds niet gedaan, dat ga ik zo doen.

Tim

-edit-

De game updaten naar v1.7:
Handig gezegd, maar ik weet niet welke versie ik op het moment heb, dus weet ik niet welke patch ik nodig heb.
Direct X updaten:
Het .exe file dat je op de link kan downloaden is nogal vaag...
Hij vraagt om een path om in uit te pakken, so far so good.
Maar dan...
Het werkt gewoon niet...

Laatst bewerkt:
De game updaten naar v1.7:
Handig gezegd, maar ik weet niet welke versie ik op het moment heb, dus weet ik niet welke patch ik nodig heb.

Vergeet mijn vorige instructies. Download en installeer eerst de v1.6 patch:

http://www.gamershell.com/download_27186.shtml

Download en installeer daarna de v1.6-v1.7 patch:

http://www.gamershell.com/download_28304.shtml

Dit zou moeten werken.

Direct X updaten:
Het .exe file dat je op de link kan downloaden is nogal vaag...
Hij vraagt om een path om in uit te pakken, so far so good.
Maar dan...
Het werkt gewoon niet...

Je moet dit inderdaad in een tijdelijke map uitpakken. Daarna ga je naar die map en start je DXSETUP.exe.

Laatst bewerkt:
hmm, dat werkte dus maar voor 1 keer.
Toen ik zojuist weer CoD op wou starten kreeg ik weer gewoon een zwart scherm :confused:
Ik heb nog geprobeerd om DirectX weer te updaten, maar het hielp allemaal niet
Iemand nog andere ideeën??

Tim

hallo,

heeft u de Intel kaart geupdate?
als u nog in het hoofdmenu kan komen moet u de optie dual videocard aan zetten.

Laatst bewerkt:
Nee ik heb de intel kaar nog niet geupdate, zal even kijken of ik iets kan vinden (misschien ienmand een link??)
Voor de rest zal ik even kijken wanneer ik ik in het hoofmenu kom voor dual videocards.
Alvast bedankt.

laatst had ik een probleempje dat me beeldscherm zwart bleef.
maar toen ging ik naar updates zoeken in introductie scherm ergens.

daarna deed hij het weer.
khoop dat het werkt

s6!!:thumb:

Hmm...
Het updaten van de intel kaart werkte iig, maar dan moet ik het spel instellen om op te starten met de intel kaart, dan kan ik in het menu.
Dus ik dual video cards aan zetten, en weer zo ingesteld dat hij met de nVidia kaart opstart, en ja hoor... zwart scherm...
Dit word echt behoorlijk vervelend :(
Iemand nog ideeën?

--Edit--

Het werkt eindelijk!!
na lang pielen en puzzelen zag ik een optie staan in het nvidia configuratiescherm:
Energiebeheermodus:
Deze stond orrigineel op adaptief, wat dus duidelijk niet werkte.
Nu ik hem op Verkies hoge prestaties heb gezet werkt CoD opeens wel!!
Iedereen bedankt voor jullie hulp, en als iemand hetzelfde probleem heeft en mijn uitleg hier niet snapt kan je me altijd pm-en (oid).

Laatst bewerkt:
heey timmiej93
ik wou dus ook mijn cod 4 installeren op mijn laptop alleen heb ik precies het zelfde probleem, van dat ik hem opstart en dat ik dan zwart beeld krijg maar het geluid hoor ik dan wel. En nu kan ik niet vinden van die opties wat jij zei ik zoek dan :nvidia-configuratiescherm en daar vind ik dus niks van wat jij zei ik zie alleen deze tabs staan:
-pas de beeldscherm instellingen met voorbeeld aan.
-3D-instellingen beheren.
-PhysX-configuratie instellingen.

-video kleurinstellingen aanpassen.
-videobeeldinstellingen aanpassen.

ik hoop dat je me nog kunt helpen. groeten

Hey,
Ik weet niet hoe dit in jou geval zit. Waarschijnlijk heeft jouw laptop ook een extra ingebouwde videokaart, maar is deze anders ingesteld, bijvoorbeeld met een appart programmatje dat kiest of je de goede of de mindere GPU nodig hebt. Als je dit programma kan vinden heb je wss je probleem opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan