Zwart scherm na opstarten (mét cursor zonder taakbalk en iconen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Mensen,

Ik heb een laptop welke van het een op het andere moment rare kuren vertoont.
Bij het opstarten van Windows 7 krijg ik netjes het opstartscherm, maar het bureaublad verschijnt daarna niet. Het gehele scherm blijft zwart (iconen en taakbalk zijn ok niet aanwezig) maar de muispijl is wel zichtbaar en reageert ook op de muis.
De laptop is volgens mij niet gecrashed want aan het lampje van de HD is te zien dat deze volop met activiteiten bezig is. Indien ik de laptop in veilige modus opstart gebeurt precies hetzelfde. Geen aankondiging dat windows in veilige modus opgestart wordt maar meteen een zwart scherm zonder iconen en taakbalk maar wel met een (duidelijk grotere dan in normale modus) muispijl welke gewoon op de beweging van de muis reageert.
Ik heb de laptop reeds met Hiren's Boot CD 13.0 opgestart en het systeem met Super antiSpywareremover laten scannen maar daar kwam niks uit. Ook heb ik het systeem opgestart en gescand met AVG rescue CD maar ook deze vond geen onvolkomenheden. Uiteindelijk heb ik systeemherstel uitgevoerd, maar ook dit mocht niet baten.
Heeft iemand nog een idee wat het wel zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor jullie reactie \ adviies.

Mvrgr. Mark

Ik heb geen nieuwe hardware of software geïnstalleerd.

Hallo Mark19,

Druk op CTRL+ALT+DELETE en kies voor Taakbeheer starten, tabblad Toepassingen en druk op Nieuwe taak...
Type: explorer.exe en druk op OK.

Post hier wat het resultaat is.

Groeten Marcel

Hoi Marcel,

Bedankt voor je snelle reactie.
De laptop reageert niet op CTRL+ALT+DELETE en ook niet op CTRL+Shift+ESC
Zelf door kort indrukken van de powerknop volgt geen reactie het systeem af te sluiten...

Ik vindt het zó vreemd dat deze storing zomaar van de een op de andere dag aanwezig was. Heb al vele laptops en pc's met storingen gezien maar deze storing ken ik nog niet.

Ik hoop dat jij nog een andere oplossing (buiten het gehele besturingssysteem opnieuw installeren) kunt bieden.

Alvast bedankt !!

Grtz. Mark

Als ik tijdens het opstarten het HD lampje bekijk dan zie ik dat hij de laptop wel degelijk opstart maar is het net alsof mij het zicht tot het bureaublad belet wordt omdat er een zwart scherm voor geschoven is. Het muispijltje is echter wél zichtbaar... en is een kleine mousepointer dus de resolutie staat ook goed.

Misschien je besturings syteem repareren m.b.v. de W7 installatie CD/DVD.
Iets anders zou ik ook even niet weten :(

Groeten Marcel

Oké daar zat ik ook een beetje aan te denken. En mocht dat niet lukken dan zit er waarschijnlijk niks anders op als Windows 7 etc. opnieuw te installeren.. :(

Bedankt in ieder geval voor je advies !!

Mvrgr. Mark

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan