Zwart scherm na opstarten Sims 3.

Status
Niet open voor verdere reacties.

prinsesspeach

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2009
Hallo mensen,

Ik heb een vraag over Sims 3. Dit spel heeft het heel lang zonder problemen op mijn computer gedaan. Ik heb het 2 jaar geleden al geïnstalleerd maar heb het spel de afgelopen paar maanden eigenlijk niet meer gespeeld. Nu wilde ik het laatst weer gaan spelen. Ik was net 20 seconden aan het spelen, werd het scherm ineens zwart en bleef de muziek wel spelen. Het lost niks op als ik het scherm uit en weer aan doe want dan houd ik hetzelfde beeld. Ik moet dus telkens de computer uitdoen. Ik heb heel vaak op het internet gelezen dan mensen hetzelfde probleem hebben. Er wordt vaak gezegd dat het dan aan de videokaart ligt, maar hoe kan het dan dat Sims 3 het bij mij wel heel lang gewoon gedaan heeft? Weet iemand hier hoe ik mijn 'black screen' probleem kan oplossen? Ik heb het spel trouwens ook al opnieuw geïnstalleerd maar ook dit heeft geen zin helaas. :confused:

Alvast bedankt! :)

Hallo, heb je dat alleen bij het spel Sims. Kun je wel bijvoorbeeldeen ander spel spelen en ook nog bijvoorbeeld een filmpje bekijken.
Controleer dan de recente driver - software van je videokaart.En daarna ook – met behulp van Windows Update – controleren of Direct Xhelemaal up to date is.

By the way wat gebruik je Vista enz enz, of iets anders.

Ik heb dit probleem alleen met Sims 3. Ik heb gisteren de software van de videokaart geupdate maar dit had helaas geen zin. Ik zal alleen nog even kijken naar DirectX! :) Ik gebruik trouwens Windows 7.

Bedankt voor de hulp! :) Hopen dat DirectX updaten werkt!

(Ik zal later wel even posten of het gelukt is of niet. ;) )

Kijk ook eens of er inmiddels een update voor The Sims 3 beschikbaar is? (Moet haast wel)

Het spel doet het nog steeds niet. ;( Ik denk dat het aan de stroom licht. Het spel vraagt namelijk behoorlijk veel van de computer! Telkens als het scherm dat zwart wordt staat er 'Entering Power Save Mode. De computer krijgt dus denk ik niet genoeg stroom omdat 'ie in een stekkerdoos zit met 3 andere stekkers van het beeldscherm, de printer/scanner en de geluidsboxen. Dit heeft mijn vader een paar maand geleden gedaan. De stekker van de pc zat eerst in een gewoon stopcontact dus misschien dat dat het probleem is. :) Het kan gewoon niet aan de software liggen denk ik. ;) Verdere tips zijn trouwens altijd welkom! En bedankt voor de tip @Muchacho NL :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan