zwart scherm na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

wessol

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2008
Hoi,
Nadat ik systeemherstel in veilige modus had gebruikt in Windows Vista Busines op mijn laptop blijft mijn beeldscherm zwart na het laden van het besturingsysteem, er komt geen logo en helemaal geen inlogscherm. Ik zie alleen een muispijl. Veilige modus doet precies hetzelfde. Kan iemand mij helpen?

Kan je niet kiezen voor "laatst goed werkende configuratie" in het veilige modus-scherm?

Kijk eens in je startmenu bij Programma's. Veel fabrikanten leveren een programma erbij waardoor je zelf een DVD moet branden. Het kan uiteraard ook zijn dat er een restore DVD gemaakt of geleverd is dan is helaas geen optie.

Als dat niet goed kun je ook een DVD van Vista van een kennis lenen. Dat is legaal. Je hebt een orginele code dus geen probleem.

Je zou ook dit kunnen proberen. Heb er zelf geen ervaring mee maar kwam het tegen tijdens het zoeken.
http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/

Kijk eens in je startmenu bij Programma's. Veel fabrikanten leveren een programma erbij waardoor je zelf een DVD moet branden. Het kan uiteraard ook zijn dat er een restore DVD gemaakt of geleverd is dan is helaas geen optie.

Als dat niet goed kun je ook een DVD van Vista van een kennis lenen. Dat is legaal. Je hebt een orginele code dus geen probleem.

Je zou ook dit kunnen proberen. Heb er zelf geen ervaring mee maar kwam het tegen tijdens het zoeken.
http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/

ik heb HP recovery, via daar zou ik mijn computer ook kunnen herstellen, maar worden bij beide opties (hp recovery of de windows vista recovery disc) mijn bestanden verwijderd? ...

iniedergeval bedankt

ik heb HP recovery, via daar zou ik mijn computer ook kunnen herstellen, maar worden bij beide opties (hp recovery of de windows vista recovery disc) mijn bestanden verwijderd? ...

iniedergeval bedankt

Met een recovery gaan vaak de bestanden verloren. Van Hp weet ik dat er soms ook mogelijkheden zijn om een recovery te doen met behoud van je bestanden. Maar ik zou zeker een image maken van je harddisk zodat je altijd terugkunt als het fout is gegaan.

Probleem is alleen dat je dan wel een image software als Norton Ghost of True Image moet hebben. Daarmee kun je de PC starten en zo een image maken.

Met een recovery gaan vaak de bestanden verloren. Van Hp weet ik dat er soms ook mogelijkheden zijn om een recovery te doen met behoud van je bestanden. Maar ik zou zeker een image maken van je harddisk zodat je altijd terugkunt als het fout is gegaan.

Probleem is alleen dat je dan wel een image software als Norton Ghost of True Image moet hebben. Daarmee kun je de PC starten en zo een image maken.

Ik heb even bij HP Recovery kijken, maar dan ben ik al mijn bestanden kwijt. Ik heb geen northon ghost enz. dus dat zijn helaas ook geen oplossingen:confused:.

IK heb geheugencontrole ook al geprobeerd maar dat werkt ook niet.
Maar... er bestaat toch ook nog zoiets al chdhsk.. zo'n soort problemen controle ofzow? weet iemand misschien hoe ik daar in kan komen?.. maar dan wel voor het inlog scherm?

groetjes.....

chkdsk is een standaard commando van windows en kunt je gewoon uitvoeren

Je kunt dit proberen door Pc op te starten en dan F8 te gebruiken zodat je het menu krijgt.
Daar kies je voor: Safe mode with command prompt

Probeer daar het commando chkdsk
Hier staat ook meer utileg over de mannieren die je kunt gebruiken als staat deze er niet bij. Op die pagina staan bovenin nog meer links met opties voor andere dingen die je kunt proberen.
http://www.vistax64.com/tutorials/67612-check-disk-chkdsk.html

Je kunt ook dit nog proberen in de command prompt: sfc /scannow
Hiermee wordt windows bestanden gecontroleerd. Dit staat ook uitgelegd op die pagina.

chkdsk is een standaard commando van windows en kunt je gewoon uitvoeren

Je kunt dit proberen door Pc op te starten en dan F8 te gebruiken zodat je het menu krijgt.
Daar kies je voor: Safe mode with command prompt

Probeer daar het commando chkdsk
Hier staat ook meer utileg over de mannieren die je kunt gebruiken als staat deze er niet bij. Op die pagina staan bovenin nog meer links met opties voor andere dingen die je kunt proberen.
http://www.vistax64.com/tutorials/67612-check-disk-chkdsk.html

Je kunt ook dit nog proberen in de command prompt: sfc /scannow
Hiermee wordt windows bestanden gecontroleerd. Dit staat ook uitgelegd op die pagina.

Ik heb alle Windows Vista Hulpprogramma's geprobeerd, toen starrte mijn computer uiteindelijk weer op... Nou kan ik wel inloggen, alleen duurt het zo'n 10 minuten voordat het welkom eindelijk weg is, en vervolgens blijft het scherm zwart. Veilige modus doet het overigens wel weer.., Dus nou is het probleem op zich opgelost alleen is er weer 1 bijgekomen, : het zwarte scherm na het inloggen.. weet iemand een oplossing?
In iedergeval bedankt voor de reacties:thumb:

Je kan nu misschien proberen om die systeemherstel waar het probleem mee begonnen is ongedaan te maken?

Je kan nu misschien proberen om die systeemherstel waar het probleem mee begonnen is ongedaan te maken?
systeemherstel heb ik geprobeerd. Bij een aantal herstelpunten, doet ie het niet.. maar een andere wel, die heb ik geprobeerd, nu heb ik nog steeds het zwarte scherm.. ik zal even kijken op die site:thumb:.. maar ik heb wel is eerder meegemaakt dat ik een zwart scherm had, dit had ik raar maar waar opgelost door de DVI stekker van mijn tv in de computer te stoppen. Toen was er weer beeld... maar dat werkte nu helaas niet,
ik ga nog even kijken en ik laat weten wanneer die het weer doet .. bedankt!

Ik ga al mijn bestanden proberen te back-uppen op een externe harde schijf via HP Recovery... daarna ga ik door middel van HP Recovery de instellingen terug zetten naar de fabrieksinstellingen.. zou dit verstandig zijn?? Alleen nou was mijn vraag nog, blijft het OS onveranderd? Want ik weet niet precies wat voor OS er nou op stond toen ie van de fabriek afkwam. Want er staat nu Windows vista busines op en er zit ook zo'n stickertje van microsoft op de onderkant. Maar als het windows vista basic was zou ik het dan weer opnieuw moeten updaten naar busines?

groetjes,..

Op de sticker staat als het goed is welke versie van Vista het betreft. De recovery cd's zullen de laptop dan ook herstellen naar die versie.

Wat de recovery precies doet is lastig te zeggen. In de boekjes of op de cd zal zeker een handleiding staan die precies aangeeft wat de recovery doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan