zwart scherm na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mellvin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Hallo,
Mijn acer computer start niet meer op,

de laatste keer dat ik aan mijn computer zat was de muis eruit getrokken, toen had ik een andere muis erin gedaan en de cursor reageerde niet op de muis, toen heb ik de computer met behulp van het toetsenbord uitgezet, toen ik vanmorgen probeerde de computer aan te zetten, kreeg ik de foutmelding: kan windows niet starten. mogelijk komt dit door een recente wijziging in software of hardware.
dan kan ik kiezen of ik met "opstartherstel (aanbevolen)" start , of met windows normaal opstarten. het maakt niks uit welke ik kies, ik krijg nadat ik op enter druk een balkje waarbij windows iets laat, dan krijg ik een zwart scherm wat niet weggaat, en er gebeurt niks.
kan iemand mij helpen? ik weet niet zoveel van computers af :shocked:

Kijk of je acer in veilige modus op wilt starten.

De manier hoe je dit met Vista kan doen is verveelent op de F8 toets drukken tijdens het opstarten van de computer (BIOS scherm om te beginnen).
Zodra je dat gedaan hebt, krijg je meestal geavanceerde opstart opties. Waar onder ook Veilige modus staat.

ik heb hem opgestart op veilige modus, al veel programma's geladen

maar nu blijft die hangen bij
geladen: \windows\system32\drivers\crcdisk.sys
dit is al 30 minuten
moet ik misschien iets anders proberen? en zo ja, wat?

Laatst bewerkt:
Probeer dan de systeem herstel. Als hij veilige modus niet wilt laden dan word het moeilijker en lastig. Ook is daar iets met Laatst juiste configuratie. Probeer die eens.

Systeemherstel starten via de opdrachtprompt

U kunt Systeemherstel starten vanuit een opdrachtpromptvenster in gevallen waarin uw computer alleen kan worden opgestart in de veilige modus met opdrachtprompt.

1.

Start uw computer op in de veilige modus met opdrachtprompt. Zie De computer opstarten in de veilige modus voor meer informatie.
2.

Typ rstrui.exe achter de opdrachtprompt en druk vervolgens op Enter. Beheerdersmachtiging vereist Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Opmerking
Opmerking

Als u Systeemherstel gebruikt terwijl de veilige modus is ingeschakeld, kunt u de herstelbewerking niet ongedaan maken. U kunt Systeemherstel echter wel opnieuw uitvoeren en een ander herstelpunt kiezen als er een ander herstelpunt bestaat.

mijn vader is van plan om het te herinstaleren, ben ik dan alle bestanden etc. kwijt?

mijn vader is van plan om het te herinstaleren, ben ik dan alle bestanden etc. kwijt?

Als je niet de hardeschijf op een ander apparaat aansluit om eerst uit te lezen dan well.
Of je kan bij voorbeeld Ubuntu download en daar mee kan je van CD opstarted en je data benaderen.
www.ubuntu.com

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan