zwart scherm na opstarten??

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardbaart

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
Vanmorgen mij laptop opgestart (acer extens 5220 win7) echter ik krijg alleen een zwart scherm met een muisaanwijzer (welke ik kan gebruiken, maar er is niets om aan te klikken)
Nogmaals opstarten helpt niet. hetzelfde probleem, zwart scherm met muisaanwijzer.
Opstarten in safe mode, alles lijkt oke: windows/system32 drivers worden allemaal opgestart. vervolgens: zwart scherm (ondertussen maakt een lichte paniek zich van mij meester:confused:
Nieuwe poging met F6 voor de system recovery options. hierin staat startup repair, system restore, windows complete pc restore, memory dignostics en command prompt. allen geprobeerd niets werkt.
Ik heb 3 partities op mijn HDD C: voor windows en programs, D: voor data en X: een hele kleine partitie waarin acer z'n recovery tools heeft zitten.
Bijzonder genoeg geeft de system recovery options aan dat het operating system het volgende is: Acer eRecovery on X PQservice.
Dat wil ik helemaal niet controleren, maar de C: is verdwenen :confused:

nieuwe poging met de windows 7 opstartschijf: starten F12, CD/DVD kiezen: helaas zelfde resultaat: zwart scherm

volgende poging: ik heb een ext. HDD met daarop een back-up en een image gemaakt met acronis true image. volgens acronis moet daar de boel mee te repareren zijn:
helaas: "invalid system disk"

volgende poging: met andere pc windows 7 repair disk gebrand en daarmee proberen op te starten

ik weet niet meer wat te doen
ik wil best w7 opnieuw installeren maar laptop doet helemaal niets met de cd die ik er in stop.

Iemand een idee

Misschien even F8 en dan systeemherstel (laatst bekende werkende configuratie?). Laat eens even weten hoe dat uitpakt.

F8 geeft meerdere mogelijkheden.
Maar bijzonder genoeg niet voor de C:

Ik krijg "advanced options voor: acer eRecovery"
daar heb ik dus niets aan, want dit is de kleine partitie van acer daar staa op een een of ander manier niets op.
hier zou eigenlijk C: of iets dergelijks moeten staan. maar het lijkt erop dat de hele HDD bestaat uit alleen maar de eRecovery

Uiteraard wel een aantal dingen geprobeerd ( je weet maar nooit)
safe mode: geen verschil
safe mode met command prompt geen verschil
last known good configuration: geen verschil

herstel laatste bericht:
wonderlijk genoeg krijg ik nu bij safe mode met opdrachtpromp "system recovery options" met helaas daarin lleen maar acer erecovery als "operating system"
ik heb de mogelijkheid van "load drivers" wanneer mijn OS niet in de lijst staat.
mijn win7 cd doe ik er nu in.
Ik zie in een scherm 2 local disk (de C en de D) een PQservice (de X) en mijn cd drive
Kies ik C: krijg ik: you need to format disk in drive c before you van use it
kies ik D: idem (format)
kied ik mijn cd-drive kan ik kiezen uit allerlei mappen en bestanden maar ik weet niet wat ik daar mee moet,
datzelfde geld voor de X
Ik kan overigens alleen maar kiezen uit "set up information" bij files of type

Wellicht zou je de schijf eens moeten controleren op fouten en herstellen.
Dit kun je doen met bv. Hiren's boot cd.
Te downloaden op http://www.hirensbootcd.org/download/

Image branden en daarmee opstarten.
Gebruik hiervoor Imageburn (even Googlen)

Let bij de download van Hiren's wel op dat je de goede link aanklikt, (halverwege de pagina) anders haal je gelijk weer van allerlei meuk binnen.

Hey,

Als je een bootable disk er in doet (Een CD-rom van Windows 7 dus), krijg je dan wel het scherm van installeren, of krijg je dan ook een zwart scherm met je muis aanwijzer?

Groet,
Mark.

Gerard, ik denk dat je met die acer recovery tool ook wel kunt wat je met de standaard windows tools kunt, echter ben ik er gewoon niet zeker van welke de beste. Stel je voor dat je de verkeerde kiest en je systeem compleet geformateerd wordt, dan ben je al je data kwijt.

Win7 cd geeft ook zwart scherm

Hey,

Is er een mogelijkheid dat u uw computer boot in een command prompt?
Zo ja, kunt u dan vanaf een command prompt booten, en eens chkdsk (Letterlijk: Check disk) uitvoeren? Deze scan laat namelijk zien of uw harde schijf nog in goede staat is.
Als het niet mogelijk is, laat het ook even weten.

Groet,
Mark.

chkdsk geeft aan:
3087 disk space
4 kb in 8 indexes

enz enz, dit is dus duidelijk niet de 80 Gb wat mijn HDD moet zijn, alleen de partitie van acer wordt herkent
geen C: en D:
windows found problems with the filesystem
advies hier is run chkdsk with /F options to correct these.
maar hoe doe ik dat dan?

Hey,

Ik raad inderdaad chkdsk /f aan.
Of bedoelde u dat niet?

Groet,
Mark.

PS.

Aangezien u vroeg hoe u de command moest typen, toch?

file type is NTFS
cannot lock current drive
cannont run disk check on this volume because its write protected

Hey,

@ Coenraad;

Sorry, ik mis even de link met post 5? :o
In post 5 word gesproken over een boot CD, dit is enkel een command prompt met de checkdisk error(s) toch?

@ Gerardbaart;

Ik heb even gekeken op de Microsoft site, en dit raden ze aan met chkdsk:

Als u fouten wilt herstellen, beschadigde sectoren wilt zoeken of leesbare informatie wilt herstellen, typt u chkdsk volume:/r bij de opdrachtprompt en drukt u op Enter.

Krijgt u hierbij ook de melding dat uw schijf write-protected is?

Mocht dat niet werken, dan raad ik u aan de command zo te typen:

chkdsk /r /x

Groet,
Mark.

Laatst bewerkt:
Heb ondertussen hirens boot gebrand en erin gestopt, een van de mogelijkheden is om mini versie van XP op te starten.
Ik zit nu in een erg uitgeklede versie van XP.
een progje heet disk management:
wanneer ik dat bekijk zie ik al mijn partities, met status, capaciteit, en vrije ruimte
C: is healthy, capaciteit 39 GB vrije ruimte 39 GB
E: data healthy 39/29GB
acronis healthy 80/80 GB
PQ service healthy 5GB/310MB
als ik dit zo interpreteer zie ik dat mijn C: schijf helemaal leeg is. Daar zouden al mijn prog om moeten staan waaronder win7
Tot mijn genoegen zie ik wel dat er nog steeds zo'n 10 GB aan data op mijn E schijf staat dus dat schept enigszins hoop.

Volgende vraag is dus hoe krijg ik win7 weer op mijn C: schijf
Het mooiste zou zijn als ik die acronis kon "aanspreken" zodat ik mijn image weer kan terugzetten

Hoe is het mogelijk dat een hele schijf is gewist???

Hey,

De 'Waarom' vraag is soms heel moeilijk te beantwoorden voor een ICT-er.. :p
Echter, als u dus een CD-rom er in doet blijft het scherm zwart?
Kunt u ook met de Hirens boot CD in Windows zelf komen?
Zo ja, wat staat er op de C schijf? Zo nee, waar kunt u precies in komen?

Groet,
Mark.

Laatst bewerkt:
met hirens kom ik niet in windows, aangezien windows volledig is verdwenen van de c schijf.
Ik heb dus een lege c schijf en en schijf met data
Ik kan met hirens boot een mini XP laden en hoop op die manier bij mijn data te komen.
deze wil ik dan naar een ext HDD kopieren en dan een volledige schone installatie van win 7 te doen.

Hey,

In de eerdere posts las ik dat u dat niet kon in verband met een zwarte scherm met de muis aanwijzer. Is dat probleem nu wel opgelost dan?

Groet,
Mark.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan