Zwart scherm na opstartscherm HP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dhr De Vries

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
Beste forumgenoten,

Gisteravond heb ik mijn laptop (HP Pavilion Dv5-1050ED) voor het eerst weer gebruikt nadat hij geformateerd is geweest. Ik heb gister Autocad 2010 geinstalleerd hierop.

Vanochtend wou ik verder werken aan mijn project, echter bij het opstarten van mijn laptop krijg ik een zwart scherm te zien. Allereerstkrijg ik het opstartte zien van HP invent met daarbij staand druk esc voor windows opstartmenu hierna springt het beeld gelijk op zwart. (Als ik bij het opstartscherm op esc druk krijg ik eveneens het zwarte scherm te zien, bij drukken op f8 ook)

De lichtjes van de Caps-lock en num lock branden bij opstarten evenals de touchaanwijsknoppen van geluid. Het zwarte scherm is wel enigszins verlicht. Het lichtje van de harde schijf licht op bij opstarten.

Windows Vista x32 is het besturingssysteem.

Ik hoop op een spoedige reactie,

Mvg.

U kunt van deze site: http://neosmart.net/blog/2009/windows-7-system-repair-discs/ de x86 recovery disc downloaden, deze branden en vervolgens in de laptop stoppen + de laptop opnieuw opstarten. Zorg dat de laptop vanaf de cd opstart (door bijvoorbeeld in de bios of het opstartmenu de dvd speler bovenaan te zetten).

Tijdens het opstarten zal hij vervolgens proberen het opstartbestand van windows te herstellen. Dit kunt u afwachten of annuleren, als u dit annuleert krijgt u op een gegeven moment een lijstje te zijn van mogelijkheden (waaronder bijvoorbeeld opstartherstel maar ook een command-regel opdracht ingeven, hierbij ziet u een logootje van een zwart schermpje), Als u de command prompt (dat zwarte logootje dus) aanklikt kunt u zelf codes invoeren, voer het volgende in:

X: <druk op enter>
bootrec.exe /fixboot <druk op enter>
bootrec.exe /fixmbr <druk op enter>
exit <druk op enter>

vervolgens op computer herstarten drukken, ik denk dat dat wel genoeg zou moeten zijn om eventuele software problemen op te lossen.

Beste example 5,

Hartstikke bedankt voor je reactie. Ik zal het zo zeker proberen. Echter ik voorzie wel problemen, om in BIOS te komen moet ik geloof ik op F2 drukken bij het opstarten (voor HP laptops) echter ik krijg alsnog een zwartscherm als ik dit doe. Esc drukken bij het opstartscherm helpt ook niet zoals ik al zei.

Tevens is de recovery disk van de link voor windows 7?

Gr.

Laatst bewerkt:
Ah excuses, ik had over het hoofd gezien dat esc drukken ook een zwart scherm gaf. Het valt in ieder geval te proberen, wellicht start hij automatisch op vanaf de cd. Zo niet ben ik bang dat er iets met je BIOS rom aan de hand is, dit zal dan waarschijnlijk opgelost moeten worden door je bios opnieuw te flashen. Dit kan je het beste door iemand van hp zelf laten doen, ik weet niet of je nog garantie hebt?

De garantie is helaas al een tijdje verlopen. Hoop dus dat het op deze manier lukt.

En klopt het dat ik die windows 7 recovery kan gebruiken?

En klopt het dat ik die windows 7 recovery kan gebruiken?

Hoe bedoelt u dat precies? Ik denk dat u die kunt gebruiken, de vraag is alleen of de laptop vanaf de cd zal opstarten + als het daadwerkelijk aan de bios ligt zal het geen effect hebben, hoewel het uiteraard de moeite waard is te proberen. Anders raad ik u toch echt aan hem naar hp op te sturen om te kijken of de bios de geflashed moet worden, wat over het algemeen niet lang duurt en waarschijnlijk ook niet zo erg duur zal zijn aangezien er geen nieuwe hardware in moet.

Ik bedoel dat de link die jij mij gaf, een recovery disk is voor windows 7 (ik heb vista).

Beste example,

Is het wel mogelijk om de bios te flashen zonder dat je hierin kunt komen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan