zwart scherm na wijziging bios

• Onderwerp starter Onderwerp starter pjvb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pjvb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2003
Wie kan mij helpen?
ik wilde mijn vrij nieuwe pc opnieuw configureren, toen bleek dat tijdens het opstarten de processor maar voor 1250 GHz wordt aangegeven, terwijl het een AMD2800+ is.
Kijken op helpmij, daar werd bij een soortgelijk probleem geadviseerd om iets in de bios te veranderen, dat heb ik gedaan (bios frequency en bios rate), vervolgens opnieuw opstarten en nu doet er helemaal niets meer!!! Alleen maar een zwart scherm terwijl het rode lampje van de pc continu brandt. Aan opstarten via floppy of aan het in beeld brengen van het bios-menu kom ik helemaal niet meer toe.
Ik kom nergens meer in, wat moet ik nu doen??
Alvast bedankt voor de hulp.

Bios reset

Er is ergens op je moederbord een jumper die er voor zorgf dat je bios onder spanning blijft.

In je handleiding staat meestal Bios reset bij deze jumper.

Haal de spanning van je PC (los van het stopcontact).

Laal deze jumper er af, wacht een een 10 seconden. Zet hem er weer op en sluit de stroom weer aan en je bios startop in Default.

Eric,

Bedankt voor de tip, het kostte even moeite om het juiste jumpertje te vinden, maar het is gelukt!

De pc start weer op, alles doet het weer. Echter bij het opstarten komt nu weer de kloksnelheid 1250 mhz in beeld, terwijl het toch echt een amd athlon 2800+ is.
Hoe krijg ik dat goed ingesteld?
alvast bedankt.

Ondertussen heb ik het uiteindelijk gevonden via de site van AMD:
de prcessor AMD XP2800+ heeft een eigen kloksnelheid van 2083 mhz (site amd),
bij fsb 100 staat de gemeten kloksnelheid op 1250,
in de bios kun je de fsb aanpassen naar 166, dat is net iets minder dan de max. snelheid van 2083,
en daarna herkent hij hem bij het opstarten als 2800+ processor.
Alles top!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan