Zwart scherm na windows logo scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carleppo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 sep 2008
Berichten
2
Wie kan me helpen aub?

Zit hier met een notebook van Packard Bell (EasyNote MX45-202van een kennis die driver problemen had. O.a. wifi, geluid en video controller gaven problemen.

Wifi en geluid weer werkend gekregen. Echter de videocontroller levert nu problemen op. Ben al op de website van PB geweest en heb daar de bijbehorende driver gedownload en geinstalleerd gehad op de notebook, maar de videocontroller en videocontroller VGA blijven onbekend. Zekerheidshalve alle drivers geinstalleerd, maar na de laatste reboot doet zich nu het volgende voor:

Ik start de notebook op en krijg netjes het BIOS scherm voorbij, daarna het keuzescherm om Windows XP Pro of de Herstelconsole (die het overigens helemaal niet doet, maar ook) op te starten. Daarna komt het Windows logo netjes op het scherm en zie ik de harde schijf led oplichten zoals bij een reguliere opstart. Ook het geluid is OK (windowsdeuntje komt voorbij). Maar daarna wordt het scherm zwart en hoor ik een plop (popup) geluid.

Nu heb ik het probleem al voorgelegd aan PB en die geven aan dat het lijkt alsof de verborgen partitie weggehaald is. E.e.a. zou alleen te fixen zijn door de MASTER DVD's aan te schaffen met een jaar lang softwaregarantie van PB. Kosten: € 108,50. Grote nadeel hieraan: alle data op de harde schijf wordt gewist!!!! En dat is nou net niet de bedoeling. Er zijn namelijk geen backups van deze harde schijf.

Wie kan me helpen om weer een zichtbaar bureaublad te krijgen? Dank zou heel groot zijn. :(
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat het daar aan ligt. Ligt volgens mij aan je videodrivers. Installeer windows opnieuw als het mogelijk is en voer dan al je windows updates uit.
Daarna via een programma update je al je drivers, of voor de windows updates...

Windows opnieuw installeren betekend niet dat alles weg is. Je moet er voor zorgen dat bij de windows installatie de optie voor formateren niet gebruikt wordt.

Je krijgt dan te zien waar je windows wilt installeren. Kies dezelfde schijf, C.
Daarna krijg je te zien,

Partitie formateren NTFS snel
Partitie formateren NTFS
Partitie formateren FAT32 snel
Partitiei formateren FAT32
Partitie ongewijzigd laten.
Je moet dus beslist de onderste kiezen! Maar als je iets met formateren ziet staan denk ik dat je zelf ook wel weet dat je dat niet moet doen!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie:

Probleem is o.a. dat deze notebooks standaard niet met een Windows XP Pro cd worden afgeleverd. PB heeft hiervoor juist dat afgeschermde deel ingericht om via herstelprocedure terug te komen. Zal eens moeten kijken of ik aan een XP Pro versie kan komen.

Andere suggesties?



Ik denk niet dat het daar aan ligt. Ligt volgens mij aan je videodrivers. Installeer windows opnieuw als het mogelijk is en voer dan al je windows updates uit.
Daarna via een programma update je al je drivers, of voor de windows updates...

Windows opnieuw installeren betekend niet dat alles weg is. Je moet er voor zorgen dat bij de windows installatie de optie voor formateren niet gebruikt wordt.

Je krijgt dan te zien waar je windows wilt installeren. Kies dezelfde schijf, C.
Daarna krijg je te zien,

Partitie formateren NTFS snel
Partitie formateren NTFS
Partitie formateren FAT32 snel
Partitiei formateren FAT32
Partitie ongewijzigd laten.
Je moet dus beslist de onderste kiezen! Maar als je iets met formateren ziet staan denk ik dat je zelf ook wel weet dat je dat niet moet doen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan