Zwart scherm tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansswans

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort problemen met me pc. Ik had namelijk tijdens het afsluiten per ongeluk op de resetknop gedrukt, en sindsdien heb ik problemen met het opstarten van windows vista.
Ik zie: - Bios gebeuren
- Het laad balkje van windows vista, dus die groene.
- ongeveer voor 4 minuten een zwart scherm
- en dan gaat ie gewoon weer verder met opstarten en heb ik verder geen
problemen in windows zelf.

Ik heb vista al opnieuw geinstalleerd maar zonder succes.

Weet iemand waar dit door komt en hoe ik dit kan verhelpen?

Grtz. Hans

Probeer eens in de BIOS de default-settings in te stellen. Die mogelijkheid zit meestal in het Exit-menu. Je krijgt dan vaak een aantal regels waaruit je kunt kiezen. Exit with save (changed settings), Exit without save, Default settings and exit, Optimal settings and exit. Als je die keus kunt maken, zou ik de Optimal settings nemen.

Je komt in de BIOS door meteen na de (her)start van de PC op een bepaalde toets te drukken. De juiste hangt af van je moederbord-fabrikant. Omdat het tijdstip nogal nauw steekt, kun je de toets het beste herhaaldelijk blijven indrukken. Mogelijke toetsen: F2, F4, Del. Als je de juiste niet weet, zul je moeten uitproberen.

bios

Ik heb al meerdere malen in de bios zitten zoeken en de defaults geladen maar zonder succes. Misschien moet iets wel anders dan op default staan, maar daar heb ik geen idee van.

Download en installeer de Nederlandse versie van Winpatrol en ga na de installatie naar het tabblad "Opstart programma's". Kijk goed of je "ongewenste" opstarters ziet, klik dan op "Uitschakelen" en nog niet op "Verwijderen", dat kan eventueel later nog. Probeer iedere keer na het uitschakelen van een "verdachte" opstarter en na het herstarten van de PC of de vertraging is opgeheven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan