Zwart scherm tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gangstah

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jul 2009
Berichten
4
Beste Leden,

Ik heb een probleem met mijn laptop. Ik heb een Acer Aspire 7720.

Ik was een spelletje aan het spelen, en in eens liep mijn laptop vast, ik kreeg een zwart scherm, en het geluidje die op dat moment aan het afspelen was, liep "vast" Hij herhaalde heletijd de geluid..

Vervolgens heb ik mijn laptop opnieuw opgestart, door de uitknop paar sec. in te houden. Toen ik de laptop starte kreeg ik een wit scherm met vage zwarte strepen.. Op gegeven moment deed die het.. Maar na een ongeveer uurtje liep die weer vast en kreeg ik zwart scherm..

Ik vermoed zelf dat mijn videokaart kapot is.. Ik heb gevraagd aan aantal mensen op msn. 1 persoon zei, dat als mijn videokaart kapot zou zijn, dat mijn moederboard ook kapot zou zijn. Want hij beweerde dat bij laptops videokaart vast zit in de moederboard ofso.

Mijn vraag is, heeft iemand toevallig zelfde probleem gehad? Weet iemand toevallig wat bij mij kapot is, of hoe ik het eventueel kan oplossen. Wat mijn vriend beweerde klopt dat?

Ik hoop dat iemand weet wat het is. Alvast bedankt voor de moeite :)

Groetjes,

Gangstah
 
Laatst bewerkt:
Hallo Gangstah & welkom op helpmij ;)

Ik vrees dat je vriend gelijk zal hebben in verband met kapotte hardware van je laptop...
Bij de meeste laptops is het inderdaad het geval dat de grafische kaart "onboard" is op je moederbord dus, dat het er een deel van uitmaakt en normaal dus niet te vervangen is zonder dat je het moederbord dan ook vervangt.

Ik zelf heb ook een acer aspire 7720(G) maar gelukkig nog niet tegen dit probleem opgelopen.
Hopelijk heb je nog garantie op dat ding, dan zou ik het opsturen...

Uit veronderstelling neem ik aan dat de laptop nu helemaal niet meer opstart?

Het je misschien al eens proberen op te starten met een windows installatie dvd?(vista, xp, ...)
 
Ten eerste bedankt voor je reactie! Ik heb niet via CD opgestart. Ik denk dat mijn hardware kapot is. Ik heb ook geen garantie meer.. Dat betekend dat het mij wel aardig geld gaat kosten..

Nog bedankt voor je hulp.

PS: Je desktop is idd mooi :)
 
Hopelijk voor jou niet teveel,anders kan je misschien al beter aan een nieuwe gaan denken ;)

& bedankt al is deze weeral niet meer recent :S
Momenteel werk ik met Win.7 dus...
 
Ey,

Heb trouwens de zelfde laptop als jou. Ook een Acer Aspire 7720 G versie.

Ik ben al achtergekomen wat probleem is. De videokaart is kapot.. Dat wil zeggen dat ik ook een nieuwe moederboard moet hebben. Weet jij toevallig welk merk/naam moederboard is.. heb op internet zitten te zoeken maar ben niet zo goed in dat soort dingen..

Ik wil even gaan zoeken hoeveel zo een moederboard kost.. Kan ik inschatten of het slim is om dat te kope, of een nieuwe laptop.

Alvast bedankt voor de moeite,

Met vriendelijke groet,
Gangstah
 
Ik zou wel kunnen opzoeken wat voor moederbord erin zit maar ik denk niet dat je daar zoveel aan zult hebben....

Ik denk dat je beter met acer kunt bellen en hun vragen hoeveel het zou kosten om zoiets te vervangen :S
 
Ik zou wel kunnen opzoeken wat voor moederbord erin zit maar ik denk niet dat je daar zoveel aan zult hebben....

Ik denk dat je beter met acer kunt bellen en hun vragen hoeveel het zou kosten om zoiets te vervangen :S

Jep! Dat was ik ook van plan! Alleen het is nu zondag, en maandag moet ik overdag werken, dus was ik van plan om het dinsdag te doen!

Bedankt voor je hulp/reactie! Topic kan slotje!

Groetjes,
Gangstah
 
Blij dat ik je heb kunnen helpen ;)

Hopelijk komt het allemaal goed :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan