zwart scherm tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebastiaan11

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Sinds een paar weken start mijn pc erg traag op. Zodra ik hem aanzet krijg ik het merk in beeld en daarna blijft het scherm zwart. Dit duurt ongeveer een minuut, waarna het inlogscherm komt. Ik heb alle programma's uitgeschakeld die meteen opstarten, en het register opgeschoond. Het lijkt mij toch niet nodig dat ik het systeem moet herstellen. Iemand tips?

Het lijkt verdacht veel op een falende harde schijf.
Test deze eens goed door

Download
527a67c827eda-FRST.jpg
Farbar Recovery Scan Tool naar je Bureaublad van de onderstaande link.
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit of Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

• Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Vink bij Whitelist Registry, Serives, Drivers, Processes, knownDLLs & Internet niets uit.
  • Vink bij Optional Scan ook List BCD, Drivers MD5 & Addition.txt aan.
  • Druk op de Scan knop.
  • Er worden twee logbestanden aangemaakt worden(FRST.txt)+ (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze logbestanden toe in je volgende bericht.

Want? Ik heb niet veel verstand van computers dus als je het wil toelichten zou het fijn zijn. Computer is overigens 3 maand oud.

Addition.txt zei:
Error: (11/05/2014 00:02:23 PM) (Source: Ntfs) (EventID: 55) (User: NT AUTHORITY)
Description: Er is een beschadiging ontdekt in de bestandssysteemstructuur op het volume Boot.
Voer foutcontrole uit:
  1. Open "Deze computer",
  2. Rechtsklikken op de ''schijf'' waar ''Windows'' is geïnstalleerd. Meestal is dat de C-schijf. Dit is namelijk standaard ingesteld.
  3. Kies "Eigenschappen",
  4. Ga naar tabblad "Extra",
  5. Klik op de knop "Nu controleren" (bij Foutcontrole),
  6. Vink "Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" aan,
  7. Vink "Beschadigde sectoren zoeken en repareren" aan,
  8. Druk op "Starten",
  9. Er komt een mededeling. Wilt u de schijf controleren de volgende keer dat de computer wordt opgestart?,
  10. Klik op "Ja",
  11. Herstart je pc,
  12. Na het Windows laadscherm komt ''Foutcontrole'' in actie,
  13. Als hij klaar is word je pc weer automatisch opnieuw opgestart.

Alleen de optie "controleren" is aanwezig, zodra ik hier op druk kan ik alleen de optie "het station scannen" aanklikken. De opties:

"Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren"
"Beschadigde sectoren zoeken en repareren"
"Wilt u de schijf controleren de volgende keer dat de computer wordt opgestart?"

zijn niet aanwezig. Als ik op station scannen druk, geeft hij binnen een minuut aan: " Het station is gecontroleerd. Er zijn geen fouten gevonden."

Heeft helaas niet geholpen. Heb echter wel gevonden hoe je de schijf kon controleren tijdens het opstarten, heb dit uitgevoerd maar liep bij de 10% vast. Heb dit even opgezocht en dit schijnt veel voor te komen. Heb vervolgens PC uitgedrukt en het controleren op fouten overgeslagen. Kortom ben nog niks opgeschoten. Het zwarte scherm was weer aanwezig. Is er een andere manier om er achter te komen wat er aan de hand is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan