Zwart scherm voor opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mosiba112

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2006
Berichten
85
Hallo,

Zal ik maar gelijk uitleggen wat mijn probleem is, nou het volgende:
Als ik mijn pc aan zet dan volgt er de check van de bios, op het moment wanneer het balkje van windows xp eigenlijk tevoorschijn moet komen krijg ik een zwart scherm met een knipperende wit streepje linksboven, dat na een paar seconden verdwijnt.
De pc is onlangs opnieuw geinstalleerd door een bekende. Er werd niet vreemds op de pc gedaan, dus een virus of iets dergelijks zal het niet zijn. Ik heb al wat op internet zitten lezen en las wat over ''bootdisk'', ik weet niet of dit de enige oplossing is voor mij probleem. Ik zou het graag van jullie willen horen wat ik er aan kan doen.

Alvast bedankt,
 
Laatst bewerkt:
Hoi !


Veilige modus al geprobeerd ? (F8 intrommelen na de POST) ?

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Selecteer je HDD, en trommel daarna opnieuw op F8 !

Je kunt ook: Laatst bekende juiste configuratie"proberen.

Greetz,

Harry.
 
hallo,

Wat ook een lange tijd bij me pc afspeelt, is dat de pc vanzelf uit gaat. De ene keer wanneer ik em net opstart de andere keer als ik er lange tijd op zit. Het gebeurt elke keer wel als ik de pc aanzet, heel vaak dus. Oorzaak ervan is door die ene bekende nooit achterhaald. Nou de harde schijf was wel bijna dood, dus een nieuwe gekocht, maar het probleem is er nog steeds.

Ook krijg ik bij het begin van opstarten het volgende:

pri master lite-on
ultra DMA mode-2
pri master JLMS XJ-HD166S DS1A
ultra DMA mode-2
4th master WDC WD1600AAJS-6))AAJS-60PSA0 21.12.M21
ultra DMA mode-5 S.M.A.R.T.

Auto detecting storage device USB MASS Storage Devices
00 USB MASS Storage Devices found

CMOS setting wrong
CMOS Date/Time Not Set

New CPU Installed! Enter setup to configure yout system

Press F1 to run Setup
Press F2 to Load Default Values and continue



ontopic: Ik heb geprobeerd wat je zei maar krijg nog steeds een zwart scherm
Met ''Laatst bekende juiste configuratie''', waar kan je dat doen, de bios??

groeten,
 
Je bedoelt ''Press F2 to Load Default Values and continue'', nee dat hielp ook niet, :confused:

Ik heb van iemand een illegale kopie van winxp gekregen bij het booten ervan kom er tevoorschijn van ''checking your harware......'' maar daarna komt er een zwarte scherm.
Kan het aan de kopie liggen of ?

groeten,
 
Hoi !

Tja, dan eerst in het bios datum, tijd goed instellen, en voor default values kiezen.

Kun je dan nog niet opstarten van een GOEDE XP-CD (getest op een andere PC), dan heb je een ernstig hardware-probleem, en moet je bekende nog es beter zijn best doen.

Greetz,

Harry.
 
hey,

Het ziet er na uit dat er iets niet klopt aan mijn hardware, het is nu zo dat wanneer ik in de bios terecht kom de pc gelijk vanzelf uitvalt (keer op keer).
Maar wat zou er dan kapot aan zijn waardoor die vanzelf uit gaat?

niet de Hd (maar dat zal denk ik niet lang duren als de pc om de paar seconden uit gaat als ik em opstart),
want me vorige hd zou best daardoor kapot zijn gegaan. Zou het dan aan de processor/moederbord/geheugen liggen?

Toen de pc het nog deed, ging die wel vaak vanzelf uit, zou het zwarte scherm daardoor komen?, denk het wel.

En jah, die ene bekende (kennis) heeft er genoeg van om aan deze pc te sleutelen,
heeft em vaak zitten opknappen en was het een beetje zat geworden, heb ook niet met hem egesproken wat hij erover dacht.

Ik zal denk ik hem moeten spreken over hetgene wat hij over de pc weet.
Daarnaast probeer ik nu de tijd enzo te veranderen maar jah de pc valt steeds uit.

Ik weet niet of een van jullie misschien weet wat het zou kunnen zijn?

Groeten,
 
Laatst bewerkt:
Probeer zo veel mogelijk los te halen 'kaal opstarten', als er iets tegenwerkt zou je het zo op kunnen lossen.
 
hey,

Wat bedoel je met "kaal opstarten'', neem aan niet de geheugen en processor eruit halen en opstarten. Ik zal de cd/dvd drives en floppy drive eruit halen.
Wat kan er nog meer eruit?

Groeten,
 
Videokaart desnoods, als je maar een bios-piep hoort is het al goed ;) (weet niet of videokaart onboard is trouwens). Harrdisk kan je ook proberen, dan zal je een melding krijgen als 'operating system not found', maar dan weet je iig waar het aan je hardware ligt.
 
JAh, ik heb geen onboard video dus een losse kaart, heb die en de harde schijf eraf gehaald en geen resultaat de pc ging alnog na ong. tien sec. uit.

Dus de processor/mobo/geheugen waren actief, zou het dus een van deze componenten
kunnen zijn? Morgen heb ik de gelegenheid om de geheugen te veranderen.

Waar ik ook aan dacht was de voeding, zou dat de oorzaak kunnen, zo ja hoe kom ik erachter want een 2e voeding heb ik niet?
 
CMOS setting wrong
CMOS Date/Time Not Set

New CPU Installed! Enter setup to configure yout system

Press F1 to run Setup
Press F2 to Load Default Values and continue

Zorg eerst dat die meldingen weggaan, met andere woorden, zet de CPU instellingen en datum/tijd goed.

Mocht je na het uitzetten van de pc en na een uur of wat weer opstarten weer dezelfde melding krijgen is je bios batterij leeg en moet die vervangen worden.
 
hoi,

Ik zal hetgene wat je zei doen. Maar met cpu instellingen, wat zou ik in de bios daarvan moeten veranderen? Want daar weet ik niets van, tijd en datum wel.
Ik ben bang dat de pc weer na ong. tien seconden uit gaat, waardoor ik het in de bios niet kan veranderen.

specs pc:

p4p800 deluxe
p4 3.0 800fsb HT
512 pc3200 samsung
sparkle 5900XT
Western Digital WD1600AAJS 160 gb sata


En dat batterijtje is dat een speciale voor de mobo, of kan er een soortgelijke erin, zelfde formaat zeg maar?

Groeten,
 
Laatst bewerkt:
hey,

oke, dan zal ik die moeten aanshaffen en dan maar hopen dat de pc niet om de haverklap uitvalt.

Alvast Bedankt,
 
Je kan ze voor een euro of 3 halen bij de doe-het-zelfzaak, zaken als Handyman maar ook gewoon bij Hema en Kruidvat geloof ik.
 
Ja, precies maar aangezien het 2e kerstdag is zal ik het vandaag niet kunnen halen:eek:.
Dan tot morgen. :thumb:
 
Batterij:
knoopcel.jpg

Pas op voor ESD:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=283335&highlight=geladen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan