zwart scherm voor windows opstart. raar, maar waar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeronimo55

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2009
Hallo,

Zoals de meesten van u al wel zal weten, komen veel mensen met vragen zoals:
"Ik krijg zwart scherm nadat ik het windows logo zag, en verder gebeurt er niks." of,
"zelfs veilige modus werkt niet meer, ik krijg alleen maar een zwarte scherm."

Daar krijgen ze meestal advies om een paar instellingen in BIOS te wijzigen, of om hun hele windows systeem opnieuw te installeren.

Ik, daar in tegen heb een heel unieke probleem hier waarvan ik denk dat het aan men videokaart ligt.

Wanneer ik men computer opstart, blijft het beeld scherm uit. wanneer ik het uit zet, en dan weer aan dan start hij op met het welkoms schermpje, maar dan zie ik een bericht Geen Signal wat ik meestal krijg wanneer ik de computer juist uit zet. Maar wanneer windows opstart, gaat het beeldscherm opeens aan *krijgt het een signaal* en zie ik het windows logo en verder werkt hij gewoon normaal.

Ik weet zelf dat zonder geupdate drivers of de videokaart geinstalleerd te hebben dat de beeldscherm dan gewoon normaal alles laat zien vanaf het moment dat je de computer opstart. Hierdoor kan ik niet meer in BIOS komen. Ik heb een nieuwe HD 1TB 32mb Cashe gekocht omdat de oude kapot was door slijtage *spelletjesfreak*als dat een rede mag zijn.

Ik heb windows en alle andere hardware gewoon keurig geinstalleerd, en verder laat men computer ook geen complicaties zien.

Ik heb een:
Intell Quad 2.3GHz
Gigabyte GeForce 9600 GT Turbo 1GB
p5k/epu orginele moederboard *niet meer te verkrijgen*
4GB geheugen van OCZ Technology

Het enige wat ik nu nog niet geprobeerd heb is de drivers uninstalleren en herinstalleren.
Als jullie een oplossing weten voor dit probleem, of teminste wat het veroorzaakt, dan kan ik teminste weer veilig in BIOS wanneer er iets veranderd aan moet worden.

Laatst bewerkt:
Welk besturingssysteem? XP of Vista?
Ik vraag dat omdat bij mij de combinatie XP met 4GB mem en een videokaart met 640kb mem problemen gaf. Die problemen waren opgelost door er max 2 GB mem in te stoppen. Een andere manier om het op te lossen was wel 4 gb mem maar dan een videokaart met max 500 kb mem. dat werkte ook.

windows vista namelijk, het is ddr2 geheugen, ik kan tot maximaal 8gb erin stoppen.

Mijn vraag was eigenlijk niet juist. Ik had moeten vragen XP-32 of 64. Het is de 32 bits versie die de problemen gaf XP 64 heeft dat probleem niet. Nu weet ik niet of dat bij Vista ook zo is, maar dat zou best eens zo kunnen zijn. Als je Vista 32 gebruikt zou het best de moeite waard zijn om het eens met 2 GB mem te proberen om te zien of daar het probleem zit..

nou, ik heb men computer nu al voor een jaar, en een nieuwe hardeschijf voor een week. hoe komt het dan dat voor de overige 55 weken de computer het wel normaal deed?

windows vista 64 bit ultimate edition

OK, dan kan het dat niet zijn. Dan moet je het vermoedelijk zoeken in iets dat de laatste dagen veranderd is. Kijk eens in de system log file of daar wellicht foutboodschappen staan.

ik weet al wat het probleem is. nadat ik men videokaart had geinstalleerd had ik niet geherstart om alles te ordenen. ik had gelijk men moederboard, geluidskaart en andere toepassingen geinstalleerd. daardoor zijn er een paar fouten gekomen.

het enige wat ik moest doen was uninstalleren, opnieuw installeren en opstarten, en nu komt het beeld wel vanaf het begin.

in iedergeval, bedankt voor uw hulp en tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan