zwart scherm zie verder helemaal niks

Status
Niet open voor verdere reacties.

xiron

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jun 2007
zoals de titel al zegt heb een zwart scherm zie verder helemaal niks als ik mijn pc aanzet..

zal even vertelle hoe het is gegaan (ik game veel cod2, wow , CS enzovoort ).
dus had een nieuwe pc gekocht alles zelf besteld en door een vriend in elkaar late zette ( heb er zelf niet veel verstand van weet uit me hoofd niet wat er allemaal inzit kan het wel opzoeken als het nodig is).
ik heb hem nu ongeveer 2-3 maanden en had altijd al problem met opstarte ongeveer 50% van de keren dat ik hem opstarte kreeg ik zwart beeld maar dan deed ik gewoon altijd stroom eraf en erop en hij deed het weer .( die vriend van me zei dat het te maken had met videokaart ofzo ik heb er maar 1 in maar kunne er 2 op ofzoiets)
maar sinds vandaag doet hij het niet meer als ik hem opstart gaan al me casefans enz gewoon draaie maakt normaal geluid alleen het scherm blijft zwart... (lichtknopje van me scherm brand ook gewoon dus neem niet aan dat die kapot is ) als jullie iets moeten weten verder vraag gerust :D

1 tip voor als je reageerd weet er heel weinig vanaf dus leg het maar uit alsof je het aan je kleine zusje uitlegt:D

Het heeft er in ieder geval niets mee te maken dat er maar 1 videokaart in zit terwijl er 2 in kunnen.

het lijkt erop dat bij het in elkaar zetten iets niet goed is gegaan of dat er een probleem is met je voeding.

Zo als eerste zou denk ik het volgende aan de hand kunnen zijn:

- bij het bouwen zijn geen afstandsbusjes onder het moederbord geplaatst
- de voeding van de pc is te zwak
- de voeding van de pc is niet helemaal in orde
- de voeding van de videokaart is niet aangesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan