Zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rimsic

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Ik heb al een heleboel probleempjes opgelost. :D kan nu eindelijk in me bios komen. Maar nu zie ik het COMPAQ opstart scherm. Staat op een gegeven moment van press F10 to see ROM menu (iets in die richting)

Maar na dat krijg ik een zwart scherm met knipperend liggend streepje _

Voorbeeld:

_

Dat was het voorbeeld :)
Naja links bovenin knippert hij.
Weet iemand wat de volgende stap is?
Windows opnieuw installe of zo

Geplaatst door Rimsic
Ik heb al een heleboel probleempjes opgelost. :D kan nu eindelijk in me bios komen. Maar nu zie ik het COMPAQ opstart scherm. Staat op een gegeven moment van press F10 to see ROM menu (iets in die richting)

Maar na dat krijg ik een zwart scherm met knipperend liggend streepje _

Voorbeeld:

_

Dat was het voorbeeld :)
Naja links bovenin knippert hij.
Weet iemand wat de volgende stap is?
Windows opnieuw installe of zo

Heb jij je schijf geformateerd en wil je daarom installeren wat niet lukt of is dit plotseling ontstaan en kan je windows niet opstarten??

vanaf het begin:

- Hij deed het
- PC gemod > deed het niet meer
- Hij deed het
- Kon D schijf niet vinden
- Verbeterd kon hij C schijf niet vinden (windows)
- batterij eruitgehaald
- er weer ingedaan. Stond er dit
- nieuwe batterij > nog steeds die melding
- vandaag heb ik andere cd-rom speler opgedaan
- alles losgekoppelt behalve cd-rom / 2 HD's
- En nu krijg ik dus dat knipperent _ streepje

Maar eignelijk wil ik windows op me 2de schijf. Omdat die 80 gb is. En die andere maar 2.7 daar kan ik dan me windows updates niet halen.

Hou oud is je Compaq en welke heb je precies?
Bij de wat oudere Compaq's staat het Bios op een afgeschermd gedeelte van de hardeschijf, je hebt best kans dat je deze nu kwijt bent.:(

ben wel in me bios gekomen :D en het is een wel oude compaq welke precies weet ik neit meer :confused:. Hij is van me pa geweest, hij stond bij hem op z'n werk. Hij was "kapot". :P naja toen mocht ik hem gratis hebben.

Pent 3
600 mhz

:D maar verder type weet ik niet precies meer, omdat dat op de kast stond / aan de binnenkant maarja die zijn dus weg. Heb totaly nieuwe kast omheen gezet :(

Je bent bezig geweest met je schijven. Je krijgt geen melding "No systemdisk found" of zo iets. Weet je zeker dat je de master en slave instellingen goed hebt gezet van de hd's als ik het zo bekijk zou dat best wel eens de oorzaak kunnen zijn.

Start de pc op met alleen 1 hd zonder hd2 en cd-roms. Die ene hd zet je master op de eerste ide. Gaat het goed, dan krijg je ëen melding dat er geen os gevonden is of iets in die geest. Krijg je een dergelijke melding dan kun je langzaam de andere schijf als slave plaatsen of als master op de 2e ide met als laatste de cd-roms. hierna booten vanaf cd-rom

enne, hd1 eerst? daar staat windows op

heb alleen hd 1 met windows er nu op, start hem op. Krijg melding iets van If you using Unix you must ... bla bla

Press F1 to save changes.

Doe ik dat. Kreeg ik schermpje van hoe ik windows wou opstarten in safe mode. Heb windows normally gekozen :D hij is nu bezig met opstarten:thumb:

KABOOM!!!!
hij doet het :eek:

heb nu nog iets anders:

DSC00004.JPG

is nu een fout. Als ik gewoon op f1 druk kan ik wel verder.
Maar om elke keer weer op F1 te drukken is ook niks. Iets in me bios of SCSI veranderne?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan