Zwart scherm....

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudialooy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Ik was gisteren avond muziek aan het luisteren op m'n laptop en op internet bezig. Opeens verscheen er een blauw scherm met tekst, voor een fractie van een seconde. Daarna ging hij opnieuw opstarten zelf, dus ik dacht: hij lost het wel op. Maar nadat het logo van Compaq was verschenen, komt er een zwart scherm naar voren. Hij gaat niet verder met opstarten, dus ook geen teken van windows XP. Als ik het toestel dan opnieuw probeer in te schakelen blijft hetzelfde probleem zich voordoen.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?!?!?!?!?!!?!?!?!

Vast bedankt.

Start eens op F8 regelmatig inkloppen,en dan Veilige modes.
Doe dan onderstaande eens.

Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.

Bedankt voor je vlotte reactie. Ik heb net geprobeerd via F8 de veilige modus te laten starten. Nu heb ik gewoon 'veilige modus' gekozen en dan vraagt hij in het volgende scherm welk besturingsprogramma hij moet gaan starten. dan staat Windows XP geselecteerd. Wanneer ik weer op enter druk, om het definitief te selecteren, gaat hij niet meer verder.

Wat nu?!?!

( en ik ben al zo technisch....... bedankt voor je hulp in elk geval!!!)

Er is in dat zelfde scherm ook Laatsbekend goed werkende ,en Opstarten bij Systeem crach uitschakelen,probeer 1 van die 2 eens of allebij

Ik heb op dat eerste scherm in F8 staan:
Laatst bekende juiste configuratie ( recente instellingen die werkten)
Die nader: Opstaren bij systeem crash. die heb ik er nie op.

Bij die bovenste idem dito als bij veilige modus. Als hij vraagt welk besturingssysteem hij moet starten en ik wil Windows XP selecteren door op enter te drukken, doet hij nix meer....

Er staat btw ook nog:
Veilige modus met netwerkmogelijkheden
Veilige modus met opdrachtprompt

Logboekregistratie voor opstartprocedure inschakelen
VGA modus inschakelen
Fout Opsporingsmodus

Opnieuw opstarten
Windows Normaal starten
Terug naar menu met besturingssystemen.

In elk geval: bij de opties die jij me gaf, gaat hij bij het volgende scharm niet verder, als ik Windows XP moet selecteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan