Zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheBoef

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2007
Hallo,

Ik zit met een probleem, ik heb gister een nieuwe cooler gekregen voor mijn GPU.
Deze op mijn videokaart gezet ATI Radeon x800 GTO. (Deze nieuwe cooler krijgt hierbij geen stroom van de GPU maar direct van de voeding mijn oude cooler wel)

Toen ik mijn nieuwe cooler erop had gezet heb ik meteen mijn PC stof vrij gemaakt. En weer in elkaar gezet

PC stof vrij maar nu zit ik met het probleem dat mijn scherm zwart blijft, het lijkt of hij gewoon opstart maar mijn schermen blijven zwart, mijn P2 toetsenbord zijn lampjes branden niet (geen idee of dit uitmaakt maar probeer zoveel mogelijk informatie te geven ;p). Maar alle ventilators draaien (ook de CPU fan).

-Ik heb mijn oudefan die stroom kreeg van de videokaart erweer opgezet en deze ventilator deed het ook, nog steeds geen beeld

-heb de bios proberen te reseten door de jumper erop te zetten (PC wou helemaal niet opstarten met de jumper erop) Jumper eraf en PC start weer maar nog steeds zonder beeld.

Mijn moederbord is de Asrock P4VM890.
Ik heb helaas geen 2de PCI-e videokaart om te kijken of het mijn videokaart is die kapot is.

Hoop dat iemand mij hier kan helpen wat ik mischien over het hoofd heb gezien of mij kan vertellen welk onderdeel defect is.

Alvast bedankt!,
Vincent

Eerst maar met de simpele antwoorden beginnen.
Zit alle bekabeling weer aangesloten.
Videokabel naar de monitor aan beide kanten goed vast.
Staat er spanning op de monitor ?
Videokaart goed aangedrukt in het slot.

Eerst maar met de simpele antwoorden beginnen.

Zit alle bekabeling weer aangesloten.
Ja
Videokabel naar de monitor aan beide kanten goed vast.
Ja
Staat er spanning op de monitor ?
Ja
Videokaart goed aangedrukt in het slot
Ja

Trek het geheugen er eens uit, krijg je nu biosbeeps?
Na de schoonmaak ook de CPU weer goed erin gezet met koelpasta tussen koelblok en CPU?

In dit soort gevallen mijn standaardriedel.

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

je heb denk een te zwakke voeding... je heb een nieuwe cooler die misschien meer vraagt dan dat de voeding aankan... probeer eens een voeding te testen met meer watt

het zou ook je videokaart kunnen zijn. sinds je de nieuwe cooler aansloot had je het en toen je de oude terug plaatste bleef het zwart. dnek dat er dan iets is doorgebrand of kapot gegaan

Laatst bewerkt:
Heb je tijdens het schoonmaken en verwisselen van de cooler de PC uitgezet en de stekker uit het stopkontakt gehaald.
Waarmee heb je alles schoongemaakt

@Looneytune
het schoonmaken heb ik met een swiffer duster gedaan, en ja ik heb ik de PC uit het stopcontact gehaald, nog een keer proberen te zetten zodat alle spanning dat nog op het moederbord zit eruit gaat. En me zelf ontladen voordat ik begon hieraan.

@ Sook
En mijn Voeding is een 480 watt voeding, en mijn systeempje is niet zo zwaar. De voeding was eigenlijk te zwaar voor mijn systeem toen ik hem kocht dus ik denk niet dat het mijn voeding is.

Ik dacht zelf ook dat het mischien mijn videokaart was, maar toen ik mijn scherm op de onboard aansluiting deed bleef het scherm ook zwart.

@ Lange Pier
Na de schoonmaak ook de CPU weer goed erin gezet met koelpasta tussen koelblok en CPU?
ja heb er zelf nieuwe koelpasta tussen gedaan.

Ik ga zo beginnen aan de rest van Lange Pier zijn tips.

(Trouwens het moet even gezegd worden, je word echt goed geholpen op dit forum :) :thumb: )

niet zo slim gedaan ...
-----------------------------------------------------------------------
Swiffer Duster is een stoffertje dat ook het schoonmaken van lastig bereikbare plekken mogelijk maakt. Ook achter de verwarming of tussen de luxaflex kun je met de Duster snel stof verwijderen. De statisch geladen microvezels verplaatsen het stof niet, maar nemen het op.
-------------------------------------------------------------------------
statische electriciteit en een pc gaan niet goed samen.

Hoi !

Helemaal met @pete 1 eens: dat is zo ongeveer het slechtste wat je kunt doen

N.B..: Je ontlaadt jezelf en gaat dan met statisch materiaal lopen kl..... !

Volg de raad van @Lange Pier op en begin vanaf de basis.

Ik hoop voor je dat de schade te overzien is.

Greetz,

Harry.

Oeps. dat is inderdaad niet slim om met een elektrostatische doekje de gevoelige delen van een PC schoon te maken.
Ik hoop voor je dat je ook niet het geheugen en het hele moederbord met processor en al hebt opgepoetst.

Oke, net Lange Pier zijn lijst geprobeerd.

Alleen CPU derin -> BEEP
CPU + Gebeugen -> BEEP
CPU + Geheugen + videokaart -> BEEP

en krijg ook geen beeld, blijkbaar is mijn videokaart dus stuk, ik ga kijken of ik bij een vriend kan kijken of het echt mijn videokaart is die kapot is.

Maar wat ik mij afvraag, als ik probeer mijn monitor op de onboard aansluiting aan te sluiten blijft het scherm zwart.
En zit er een reden achter dat mijn muis en toetsenbord het niet doet op de PS2 aansluiting
Mijn muis zijn rode licht gaat niet aan van mijn toetsenbord gaan de lampjes niet branden (de numlock etc lampjes)

"BEEP"? alleen 1 beep?
ja, maar ik ga zo ff met een vriend van mij met zijn videokaart in mijn PC testen en mijn videokaart in zijn PC testen. Dus hopen dat daaruit blijkt wat er kapot is.

Wil alvast iedereen bedanken voor zijn hun hulp :) :thumb:

Net bij die vriend geweest en mijn videokaart deed het bij hem wel, het is dus mijn moederbord die kapot is. (of zit er nog een kans in dat het mijn CPU is die is overleden ? :S )

Was helemaal vergeten neer te zetten wat mijn oplossing was:

maar het was dus mijn moederbord dat kapot was.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan