zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

nifrada

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2001
als ik mij pc opstart krijg ik enkel een zwart scherm ,ik heb reeds een geprobeerd met ander geheugen en een videokaart maar het blijft een zwart scherm is het mogelijk dat mijn moederbord naar de knoppen is .Dank voor de reactie's;)

Kun je in je bios komen ?

Beter nog, reset je bios eens, door de knoopcel eruit te halen (5 minuten zo laten), of evt. met behulp van de jumper.

Laatst bewerkt:
knoopcel reeds uitgehaald en vervangen en nee in mijn bios kan ik niet maar moest dat eventueel wel lukken wat te doen?Nu staat mijn jumper op master reeds andere mogelijkheden gedaan met jumper zonder resultaat.

Mocht je erin kunnen komen, alles op standaard zetten. Wel je tijdsinstellingen opnieuw aanpassen.

Ik heb het uiteraard niet over jumperinstellingen van je HDD, maar van je moederbord.
Zoek in de buurt van de batterij naar 3 stalen puntjes, daaroverheen zit een jumper die je 10 minuten moet verplaatsen op de andere positie als hij nu staat.
Meestal staat er heel klein bij geschreven CMOS of BIOS reset.

Wel altijd de power eraf.
Je kunt ook nog een atx-reset proberen, stroom van je machine af (kabel) powerknop 1/2 minuut ingedrukt houden.
Dit onlaadt alle componenten van je pc.

Ik heb dat alles geprobeerd zonder resultaat allen krijg ik nu op mijn beeldscherm de melding no signal ook al steek ik er een zeker goed werkende videokaart in.Alvast bedankt voor de info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan