Zwart wit beeld op TV (dual monitor)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christa Bouwens

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2004
Hoi,
Allereerst: ik ben een ras echte leek wat betreft de term 'dual monitor'.... maar tot zover ben ik gekomen:

Wat wil ik: Slideshow op de tv laten zien en tegelijk muziek op de laptop afspelen.
Hoe ver ben ik gekomen: ik heb een S-video kabel aangesloten op een scartkastje op de tv. Ik heb de tv ingesteld als secundaire monitor (via bureaublad uitbreiden). Resultaat: wel foto's, maar in het zwart wit!

Toen bedacht ik dat ik misschien wel wat kleurinstellingen moest wijzigen en heb op van alles geklikt (blond!;)) ... dit keer was het resultaat dat er geen beeld meer was op mn laptop en alleen nog maar op de tv.. erg handig...haha!

De laptop maar even losgekoppeld en de boel opnieuw gestart. Alleen nu was er weer een nieuw resultaat (geen flauw idee wat ik nu weer allemaal heb geklikt hoor).. namelijk dat alleen mijn achtergrond-afbeelding op de tv te zien was (en nog steeds zwart-wit). Toen ben ik er maar mee gestopt...boehoe!

Ik heb beloofd dat de foto's over een week te zien zijn op de tv, maar ik kan nog steeds niets vinden over welke instellingen ik nu precies moet hebben (heb iets opgevangen over ATI instellingen????)! Nu ben ik al twee uur aan het zoeken hoe ik de boel nu correct op de tv krijg, maar ik kan het niet vinden!

HELLUP!!! :mad:

Overigens, ik zag wel ergens staan dat het mogelijk is om op de laptop het ene programma te draaien en op de tv een ander programma... please help me om dit ook gelijk in te stellen?

Goedemorgen!
Nou, ik heb dat eens even aandachtig gelezen en volgens mij doe ik het wel ongeveer zo???

Alleen... waar vind ik dat van PAL en NTSC??? Zegt me helemaal niets!

Nu staat er wel vaak de opmerking 'gebruik geen scartblok'.... is dat dat kastje wat ik in de tv heb gedaan waar je insteld 'TV-out' of 'TV-in'? Dat moet je toch juist gebruiken als er geen S uitgang op de tv zit?

Ik las ook dat je anders een audiokabel kunt proberen, dus dat ga ik vanmiddag eerst maar eens testen dan.

Overigens...dat stukje over ATI snap ik werkelijk helemaal niets van! :confused:

Wordt vervolgt!!!

Welke videokaart heb jij er in zitten?
NTSC en PAL zijn verschillende formats.
De eerste wordt gebruikt in oa de VS en de tweede in Europa.
Wanneer jij de boel op NTSC hebt staan, zal je zwart/wit beeld krijgen.

Euh... de handleiding van de laptop heb ik niet bij de hand, dat weet ik dan morgen (neem tenminste aan dat dat daar in te vinden is?).
Maar waar stel ik dan dat PAL in???

Misschien staat het wel in je handleiding ja.
Mocht dat niet het geval zijn:
download en installeer het volgende programmaatje:
http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Wanneer dat op je laptop staat en je hebt in de toekomst weer een vraag oid. dan kun je met 1 oogopslag zien wat er allemaal inzit.
Dus welke processor, hoeveel geheugen, welke videokaart, welke geluidskaart etc etc
Erg handig.
Dat instellen tussen PAL en NTSC gebeurd meestal op de TV zelf, maar het lijkt me sterk dat jij een NTSC TV hebt.
Wat wel zou kunnen, is dat jouw TV geen s-video ondersteund, dan kan je gaan zitten klooien wat je wilt, maar zal het zwart/wit blijven.

Oke, dus als een tv geen s-video ondersteunt... lukt het dan wel een een audio-kabel denk je?

De soort kabel maakt geen verschil.
Maar kijk eerst even welke kaart je er in hebt zitten, dat "praat" wat makkelijker.

Kee, maar ik moet eerst naar de voetbal en daar ligt ook de handleiding.
Spreek je morgen dan.
Groetjes!

Zet sowieso dat Everest programmaatje er maar op, dan weten we veel meer.

Goeiemorgen!
Flinke kater, maar weet wel wat voor videokaart het is: ATI RADEON.
Everest er nog niet opgezet => de laptop staat nl niet hier in huis.
Groetjes

Hoi ben er weer!
Heb even de laptop opgehaald en ondertussen nog wat gesnuffeld op het web.
Als ik het een beetje begrijp allemaal, zou het aan de kabel kunnen liggen en kan ik alleen maar een kabel gebruiken met S-video => Composiet..?? Zegt me helemaal niets! Heb je nog wat tips voor me??
Groetjes!

Dat staat allemaal beschreven in die link die ik je gaf.
Aan de ene kant zit dan een rond plugje met allerlei puntjes erin, die gaat dan in je S-video uitgang en de andere kant is dan zo'n tulp plug, voor beeld geel en audio rood en wit.

Christa Bouwens zei:
Hoi ben er weer!
Heb even de laptop opgehaald en ondertussen nog wat gesnuffeld op het web.
Als ik het een beetje begrijp allemaal, zou het aan de kabel kunnen liggen en kan ik alleen maar een kabel gebruiken met S-video => Composiet..?? Zegt me helemaal niets! Heb je nog wat tips voor me??
Groetjes!

A.J. zei:

Staan gewoon bij je videoinstellingen, bij ati is dat overlapping, oftewel overlay, en bij de weergaves, TV, deze op PAL zetten, die staat standaard op NTSC, wat al eerder was aangegeven.

Tevens moet je op de TV het goede AV kanaal kiezen, anders heb je ook Z/W.

A.J. zei:
Oke, dus als een tv geen s-video ondersteunt... lukt het dan wel een een audio-kabel denk je? => De soort kabel maakt geen verschil.
Maar kijk eerst even welke kaart je er in hebt zitten, dat "praat" wat makkelijker
.

Okee, ik begrijp uit je reaktie dat ik dus wél een andere kabel moet gaan kopen?

Voor de rest staat alles volgens mij goed, en op mijn tv heb ik maar één videokanaal (EXT1).
Dus ik ga eerst wel een andere kabel halen dan en dan laat ik daarna wel weten of het is gelukt.

Groetjes!

Hoi!
Nou, na lang puzzelen ben ik erachter dat het tóch aan de tv ligt! Deze ondersteund dus géén S-video. BOEHOE! Wordt een nieuwe tv aanschaffen dus! Probleem opgelost door een beamer te gebruiken... was erg leuk!

Nu vraag ik me alleen nog af hoe je nu op de laptop het ene programma kunt gebruiken en op het scherm de foto's kunt laten zien. Nu moest ik elke keer de diashow onderbreken om de muziek te bedienen (media player). Weet je waar ik deze informatie kan vinden?

Groetjes Christa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan