Zwart wit beeld op TV (dual monitor)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christa Bouwens

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2004
Hoi,
Allereerst: ik ben een ras echte leek wat betreft de term 'dual monitor'.... maar tot zover ben ik gekomen:

Wat wil ik: Slideshow op de tv laten zien en tegelijk muziek op de laptop afspelen.
Hoe ver ben ik gekomen: ik heb een S-video kabel aangesloten op een scartkastje op de tv. Ik heb de tv ingesteld als secundaire monitor (via bureaublad uitbreiden). Resultaat: wel foto's, maar in het zwart wit!

Toen bedacht ik dat ik misschien wel wat kleurinstellingen moest wijzigen en heb op van alles geklikt (blond!;)) ... dit keer was het resultaat dat er geen beeld meer was op mn laptop en alleen nog maar op de tv.. erg handig...haha!

De laptop maar even losgekoppeld en de boel opnieuw gestart. Alleen nu was er weer een nieuw resultaat (geen flauw idee wat ik nu weer allemaal heb geklikt hoor).. namelijk dat alleen mijn achtergrond-afbeelding op de tv te zien was (en nog steeds zwart-wit). Toen ben ik er maar mee gestopt...boehoe!

Ik heb beloofd dat de foto's over een week te zien zijn op de tv, maar ik kan nog steeds niets vinden over welke instellingen ik nu precies moet hebben (heb iets opgevangen over ATI instellingen????)! Nu ben ik al twee uur aan het zoeken hoe ik de boel nu correct op de tv krijg, maar ik kan het niet vinden!

HELLUP!!! :mad:

Overigens, ik zag wel ergens staan dat het mogelijk is om op de laptop het ene programma te draaien en op de tv een ander programma... please help me om dit ook gelijk in te stellen?

Goedemorgen!
Nou, ik heb dat eens even aandachtig gelezen en volgens mij doe ik het wel ongeveer zo???

Alleen... waar vind ik dat van PAL en NTSC??? Zegt me helemaal niets!

Nu staat er wel vaak de opmerking 'gebruik geen scartblok'.... is dat dat kastje wat ik in de tv heb gedaan waar je insteld 'TV-out' of 'TV-in'? Dat moet je toch juist gebruiken als er geen S uitgang op de tv zit?