Zwart wit beeld op tv.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krypper

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2005
Als ik via mijn pc een film (divx) wil kijken op de tv dan geeft hij het beeld verder goed weer, maar het beeld op de tv is dan zwart wit :confused:

Hoe zou ik dit kunnen verhelpen? :S

Bij voorbaat dank,

hoe heb je dit aangesloten??
ik had dit nl eerst ook, toen had ik een stekker in s-video op de videokaart en op de tv een scart aansluiting.
dit heb ik vervangen (de Scart) voor een gewone stekker op de s-video van de tv, een aparte audio kabel erbij en klaar was het.

Ik heb geen aparte s-video ingang op mijn tv :confused: Dus ik moet het wel via scart doen.

beste Krypper,

Waarschijnlijk gebruik jij een snoertje met aan de ene kant een s-video stekker en aan de andere kant een tulp(composiet) stekker.
Dit is wat er gebeurt: Je s-video stekker heeft 4 pinnetjes. waarvan de onderste 2 voor de aarde zijn en de bovenste 2 voor het beeld( 1 voor het signaal en de ander voor de kleur)
Nu heeft een tupstekker maar 1 aansluiting voor het beeldsignaal.
Voor het beeldsignaal pakt hij dus alleen pinnetje 3 van de s-video uitgang (en laat hij dus pinnetje 4 voor de kleur weg). Vandaar dat je TV zwart/wit blijft.

Voordat ik je probleem kan oplossen moet ik eerst weten welke videokaart je hebt.

mvg,

Berjan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan