zwart wit beeld op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankh1

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Hoi,

Voordat ik verhuisd ben kon ik gewoon films van de computer afspelen op de tv. Ik had ze verbonden met een s-video aansluiting, die met scart in de computer kwam. De kabel is kapot gegaan (4-pins) en ik heb ook gewoon een 4-pins kabel nieuw gekocht.
Nu heb ik het probleem dat mijn beeld op de tv zwart wit is.
Inmiddels heb ik een andere tv waar een s-video aansluiting op zit en als ik dit aansluit is het beeld nog steeds zwart wit. Ik heb de instelling op de computer op PAL/B staan.
Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen?
Ik heb een NVIDIA Geforce 7900GT kaart

Dit heeft vaak te maken met het type kabel wat je gebruikt of dat de TV het niet goed ondersteunt.
Ik had dit probleem ook maar kon het oplossen in de instellingen van de Nvidia drivers.

Zorg wel dat je de laatste versie van de drivers download en installeer als je onderstaande opties niet hebt staan.

Dan 1x rechtermuisknop op buroblad en kies voor eigenschappen
Ga naar Tab instellingen
Klik op Knop Geavanceerd
Klik op Tabblad GForce ......
Kies voor het gemak even voor de klassiek weegaven
Klik op TV-Settings
Kies nu bij Formaat Video Uitvoer voor: Samengestelde Video-Uit
Werkt dat niet of staat hij al zo dan kies je voor de andere optie.

Klik een paar keer op OK tot je terugbent bij het buroblad

Hierna kreeg ik het netjes in kleur. Als je de PC opstart via een TV dan blijft dat gedeelte wel Z/W maar zodra XP opstart wordt het kleur.

Ik heb de nieuwe drivers gedownload, maar ik kan bij TV-settings niet kiezen voor samengesteld alleen voor,S-video, Composiet, DVI en component. (in de TV Wizard)
Ik kan je stappen volgen tot "Kies nu bij Formaat Video Uitvoer voor: Samengestelde Video-Uit", want dat zie ik bij mij nergens staan
Kan ik anders ook een andere s-video kabel gebruiken? Ik dacht dat ik dezelfde had gekocht als eerst, maar dat is dan waarschijnlijk niet zo?
Hopelijk kun je me nog verder helpen?

Heb je zoals aangegeven wel op klassiek NVIDEA Control Panel geklikt bij de optie Configuratiescherm-gebruikersinterface.

Dan komen de stappen namelijk overeen.

Kies nu bij Formaat Video Uitvoer voor: Samengestelde Video-Uit
Hierboven staat de optie om te kiezen voor Signaalformaat: Pal-B

De opties die jij beschrijf kan ik namelijk niet vinden:
S-video, Composiet, DVI en component

en ik vermoed dat je in de verkeerde instellingen zit.

Andere kabel durf ik niet te zeggen of dat dan wel goed gaat.

Ik heb het eindelijk gevonden. Ik heb het formaat ingesteld op samengesteld, maar dna krijg ik geen beeld meer. Dus dat is het niet. Wat kan ik nog meer proberen?

Dan zijn mjin bronnen helaas ook op en denk ik dat je toch niet de juiste kabel hebt.

Wat je nog zou kunnen proberen is om een losse scart te kopen. Deze heeft dan 3 tulip stekkers en 1 s-video kant.

Zelf heb ik een JVC TV met s-video maar krijg daar namelijk ook geen beeld mee.
Nu gebruik ik dus Tulp stekkers en deze sluit ik aan op de scart.

Even een voorbeeld:
http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=9723

Dit is dan een kwaliteitsstekker maar je hebt ook simpelere. Ik ben alleen afgestap van de goedkope kabels want je bedaalt vaak maar iets meer en de kwaliteit is vaak veel beter, maar dat is voor ieder een eigen keus.

Of je kan o.a daar maar ook bij andere winkels een kabel kopen met aan 1 kant een scart en aan de andere kant S-Video + Audio.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan