zwart/wit foto's spiegelreflex camera's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Modag

Inventaris
Lid geworden
6 jan 2005
Berichten
21.403
Goedemorgen,

zal wel een stomme vraag zijn maar hier komt hij, ik ben van plan om deze te kopen maar dat terzijde vroeger kon je een zwart wit rolletje kopen voor zwart wit foto's maar is het met de huidige spiegelreflex camera's dit ook nog mogelijk?
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

nee is niet opgelost moest wat aanpassen denk verkeerde knopje gedrukt:confused: en bedankt voor de reactie ben je tevreden over canon vroeger een minolta gehad en wil weer beginnen met fotograferen daarom even deze vraag
 
Ik had voorheen met de analoge spiegelreflexcamera ook een Minolta en ben naar Canon over gestapt. Ben hier zeer tevreden over. Voordeel bij Canon is, dat ze al jaren dezelfde aansluiting voor de lenzen gebruiken. Dus als je van body overstapt, kun je de lenzen meenemen.
 
Hoi,

Oke bedankt wederom, weer een reden om de Canon te kopen.:thumb:
En zou mediamarkt een goede winkel zijn om er te kopen ik zit er een beetje mee dat je hem eventueel binnen 14 dagen terug kan brengen dat is fijn maar misschien koop ik al dus een toestel die twee weken intensief gebruikt hij moet er als nieuw uit zien als je hem terug brngt maar dat wil niet zeggen dat er weinig mee gefotografeerd is sorry ik ben lastig maar toch
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die van mij dacht ik bij Dixons gekocht. Eventueel ga je eerst naar een echte fotozaak en laat je je goed voorlichten. Veelal kun je dan de camera ook zelf vasthouden om te bekijken.
 
Hoi,

Heb hem ondertussen bij media markt gekocht en stond toevallig een medewerker van Canon met z'n toestel aan zijn nek hangend daar even mee gepraat en ja dan weet je het wel heb dus de 500d gekocht dus nu maar fotograferen maar eerst even Nederland - Japan bekijken.
 
Hoi,

En inderdaad via Monochrome kan je dus zwart wit foto's schieten bedankt:thumb:
 
nieuwsgierig:
Waarom de 500D?
Nikon heeft ook de D90 en D5000, Pentax heeft de K200D (spatwaterdicht), Olympus heeft de E620 etc.
 
Hoi,

Ja waar voor de 500D ik heb eigenlijk alleen de nikon 5000 vergeleken en dan is volgens de geleerde en natuurlijk mijzelf de 550D beter en vond het zeer aantrekkelijk dat ze qua lens aansluiting steeds gelijk bleven zelfs de oude lens van een anloog toestel kon je nog gebruiken en je weet nooit misschien nog ooit een update naar een luxer(nieuw) toestel hoef ik alleen in eerste instantie een body te kopen.
En waarom kiest de 1 voor volkswagen en een ander voor een toyota in de zelfde prijsklasse zeg het maar
 
Tja, en nikon maakt al veel langer camera,s als canon.
Op de eerste canon's zaten.........nikon lenzen.
En er zit een veel grotere moedermaatschappij achter.
 
Hoi,

Ja dat zal wel maar als de canon even beter is qua functies in de zelfde prijsklasse dan is de keuze gemaakt, en of een merk wat langer bestaat is geen reden om voor een Nikon te kiezen althans bij mij. En daarbij het toestel heeft ook nog een aantal awards of prijzen gewonnen dus heeft ook meegewerkt aan de keuze.
Ja en alleen de eerste lenzen zijn van nikon en omdat ze niet bevielen over gegaan op eigen merk:D:D
 
Laatst bewerkt:
Het is maar een weet,dat nikon de meest verkochte camera ter wereld is.
En dat zal toch niet voor niks zijn.
 
Dat vraag ik me af...
Canon en Nikon zijn beide erg groot, en zullen niet meer of minder verkopen dan de ander.
Persoonlijk denk ik zelfs dat Canon meer gekocht wordt, omdat t goedkoper is, en betere pro lenzen voor minder geld heeft, zoals de 70-200 f/4 USM
 
ik heb het over de wereld,niet over nederland.
En mitsubishi is de moeder maatschappij van nikon.
Beetje veel groter dan canon.
 
Goedemiddag,

Ach al met al heb ik ere en mooi toestel aan hoop dat ik er hoop plezier aan ga beleven de tijd zal het leren en anders wordt de volgende een Nikon dan heb ik in ieder geval de Minolta en canon al geprobeerd:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan