zwarte balken in IE 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa0sjm

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2012
Berichten
128
Het zal misschien al vaker zijn gevraagd , maar ik heb sinds enige tijd last van zwarte balken in IE 8 .
Dus dat gaat om bijv. de opdracht balk ... deze komt steeds terug . Ik gebruik Wind.XP .
Nu gebruik ik als oplossing de toetscombinatie >> Linker Shift - Alt en Print Screen .
Dan kom ik in de hoogcontrast mode terecht en dan nog een keer deze toetscombi indrukken en .. ziedaar , de balken zijn niet meer zwart . Dat is mooi , maar ... later inschakelen van de PC brengt de zwarte bakken weer terug .
Is er een beter middel hiertegen ? Of ... gewoon IE niet meer gebruiken ?
Graag reactie , met dank
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal dit zeker gaan proberen .. intussen bedankt voor snelle reactie .
gr. sjm
 
beste Manamana , ik heb het gedaan , maar ook nog daarvoor IE8 opnieuw geinstalleerd .
Nu , enkele dagen verder heb ik het verschijnsel nog niet terug gezien ... maar , niet te vroeg gejuicht .. alhoewel ... !
nogmaals dank voor reactie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja zeker. Niet te vroeg, maar blijft het goed dan zet de vraag maar als opgelost over een paar dagen. Groet. :thumb:
 
Ja zeker. Niet te vroeg, maar blijft het goed dan zet de vraag maar als opgelost over een paar dagen. Groet. :thumb:

Ik had , nadat de zwarte balken zich vertoonden , bij Services de Thema's UIT gezet .
PC opnieuw gestart .... geen zwarte balken . Da's mooi , nietwaar ?
Dit bleef zo en ik besloot de Thema's weer eens op Automatisch te zetten , dus dat was terwijl de balken er niet waren .
Nu zette ik later de PC weer eens aan .... jawel , zwarte balken .
Dus ... fluks de Thema's weer op UIT gezet .
PC opnieuw gestart ... GEEN zwarte balken .
Zou dan hiermee verholpen zijn ? Kennelijk kan ik die Thema's missen .
Ik wacht nog even af en bekijk het nog .
Stef .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In je bericht met #4 zei je dat je IE opnieuw geinstalleerd hebt. Denk dat het daardoor is opgelost.;)
 
balken IE

In je bericht met #4 zei je dat je IE opnieuw geinstalleerd hebt. Denk dat het daardoor is opgelost.;)

Nou , na die herinstallatie van IE was dus het gebalk weer begonnen !
Vandaar dat ik nu die Thema's heb uigezet .
bedankt zover
 
Sommige dingen werken niet zoals wij willen. :(

Probeer nog eens IE eens te resetten naar standaard:

1. Sluit alle Internet Explorer's af.
2. Ga naar Start
3. Ga naar Configuratiescherm
4. Ga naar Internet opties
5. Klik op het tabblad Geavanceerd en klik vervolgens op geavanceerde instellingen herstellen en eenmaal op toepassen
6. Klik hierna op opnieuw instellen
7. Klik in het dialoogvenster Instellingen van Internet Explorer herstellen op Opnieuw instellen (of bevestig het opnieuw instellen)
8. Nadat de standaardinstellingen zijn hersteld, klikt u op Sluiten en op OK.
9. Probeer nogmaals Internet explorer te starten.:rolleyes:
 
Sommige dingen werken niet zoals wij willen. :(
Beste Manaman ... ik moet zeggen dat je wel enorm veel moeite voor me doet om het probleem op te lossen .Daarvoor ben ik je erg erkentelijk .
Maar zo dat eens proberend , schrok ik wel een beetje van de waarschuwing waarin wordt gemeld dat er dan vele , eerder gedane instellingen veranderen , bijv. wachtwoorden , formuliergegevens en eerder geinstalleerde invoertopepassingen voor de browser , zodat IE niet meer goed zou kunnen werken . Oei ... that is other cook ...
Dus , heb ik al je gegeven info afgedrukt , zodat ik altijd nog kan doen wat je aanbeveelt .
Trouwens ... nog steeds werkt IE nu goed , zonder de zwarte balken nu ik Thema's had uitgezet .
Vandaar dat ik het even aanzie zoals het nu gaat .
Nogmaals mijn dank !
Leuk te zien dat ik Junior Member ben en dat dan met 72 jr ! Groeten , Stef . probeer nog eens IE eens te resetten naar standaard:

1. Sluit alle Internet Explorer's af.
2. Ga naar Start
3. Ga naar Configuratiescherm
4. Ga naar Internet opties
5. Klik op het tabblad Geavanceerd en klik vervolgens op geavanceerde instellingen herstellen en eenmaal op toepassen
6. Klik hierna op opnieuw instellen
7. Klik in het dialoogvenster Instellingen van Internet Explorer herstellen op Opnieuw instellen (of bevestig het opnieuw instellen)
8. Nadat de standaardinstellingen zijn hersteld, klikt u op Sluiten en op OK.
9. Probeer nogmaals Internet explorer te starten.:rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hahaha, erg leuke reactie. Dat is weer eens leuk om te lezen. Jij ook bedankt en we wachten eens rustig af. Die truc is eigelijk alleen bedoeld als dat rot ding niet meer wilt werken waarvoor hij gemaakt is. Maar ja zolang XP nog werkt. Ik ben ook al super senior. Lekker dingen doen die een ander in zijn vrije tijd moet doen, zo besteed ik mijn vrije tijd beter en heb dus wat tijd over. Mijn weekend begint al op maandag. Huh..... :D Groet Manamana.
 
Toch wil ik nog één keer terug komen op dit onderwerp , de zwarte balken dus . Ik dacht een paar dagen terug ... laat ik die Thema's weer eens aan zetten , beter gezegd , weer op Automatisch .
Vandaag Internet gestart en jawel , de zwarte balken zijn er weer ! Verdorie ... ik ben dus weer naar de Services gegaan en heb de Thema's ingesteld op Handmatig . En ... eerst ook nog de thema's UITGEZET .
Weer internet aan ... balken foetsie . Hé , dan zit het toch daar in , dus nu mijn vraag ... Ik zie staan dat Thema's een voorziening zijn waarmee men de gebruikerservaringen kan beheren . Mooie mond vol en .. het zegt me niets . Ik denk intussen wel dat ik ze gewoon kan uitlaten . Ik merk met het gebruik van de PC geen enkel verschil en .. mis ook ( nog ) niets . Alhowel ik nu ook wel Google Chrome ga gebruiken , dat dan vanwege het feit dat Win XP straks niet meer ondersteund wordt . Graag toch nog je commentaar , als je tijd vind ..... maar dat hebben wij toch in overvloed , gezien onze leeftijd ? Groeten .. Stef .
Hahaha, erg leuke reactie. Dat is weer eens leuk om te lezen. Jij ook bedankt en we wachten eens rustig af. Die truc is eigelijk alleen bedoeld als dat rot ding niet meer wilt werken waarvoor hij gemaakt is. Maar ja zolang XP nog werkt. Ik ben ook al super senior. Lekker dingen doen die een ander in zijn vrije tijd moet doen, zo besteed ik mijn vrije tijd beter en heb dus wat tijd over. Mijn weekend begint al op maandag. Huh..... :D Groet Manamana.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Stef, even uit de lucht geweest.

Gadv..... Nu weer terug. Je zou denken, het zit hem kennelijk in het contrast. Klikje (Engels) En ja google chrome is een heerlijk browser. Lekker snel ik werk er heel veel mee.

En ja windows xp kapt ermee. Ik heb al windows 7. Werkt prima hoor, maar dat terzijde.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Stef, even uit de lucht geweest.

Gadv..... Nu weer terug. Je zou denken, het zit hem kennelijk in het contrast. Klikje (Engels) En ja google chrome is een heerlijk browser. Lekker snel ik werk er heel veel mee.

En ja windows xp kapt ermee. Ik heb al windows 7. Werkt prima hoor, maar dat terzijde.


Fijn dat je weer even de moeite nam voor een reactie .
Ook ikzelf heb Win 7 op een laptop , op een oudere pc die ik voor hobby ( zendamateur) gebuik , werk
ik met XP . Maar daar werk ik dan ook met Chrome .
Dan het XP ... als die ondersteuning weg valt , wat zijn dan de consequenties ? Ja , geen updates meer , maar
is dat erg ? De virusscanner (MSE ) blijft toch gewoon wel bij de tijd met updates ? Of ... vervalt dat ook ?
Een virusprogramma heeft toch niets van doen met het besturingsprogramma ? Als fire wall heb ik al lange tijd
Comodo in gebruik . Dit nog even ter informatie voor je .
Bedankt en gr.
 
Klopt helemaal de virusscanner staat er los van. En de firewall is ook prima zo. Jij ook bedankt voor alles en leuk je geschreven te hebben.

Groet Manamana. Je houdt wel van een geintje he. Weet je wat een Manamana is. Klik :D afkijken tot het einde he. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan