Zwarte balken rond scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevenn

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2011
Ik heb een diy beamer gemaakt door een beeldscherm zonder backlight op een overhead sheet projector te leggen. Dit werkt allemaal maar het probleem is dat het beeldscherm te groot is voor de projector. Daardoor worden sommige delen niet worden geprojecteerd. Nou dacht ik dat ik misschien het beeld kleiner kan maken op het beeldscherm (dus dat er zwarte balken rond het beeld komen) en dat het beeld daardoor wel helemaal geprojecteerd wordt. Wie weet hoe dat moet?

Kun je iets met de instellingen Afbeeldingsverhouding 4:3 of 16:9

bedankt voor je reactie, ik kan de verhouding nergens instellen op mijn video kaart (nvidia) alleen de resolutie

Het lijkt erop dat het gelukt is, ik heb bij mijn videokaart op mijn eigen PC NVKeystone ingesteld. Daarmee kon ik het scherm in het formaat veranderen en heb ik nu dus zwarte balken rond het scherm en projecteert de projector het scherm ook volledig.
De beamer is eigenlijk bedoeld voor op school, alleen bij de computers op school kan ik niks bij de videokaart veranderen. Ik ga komende week kijken of ik op school toch iets bij de videokaart kan veranderen. In ieder geval bedankt voor de reacties en ik zal komende week laten horen of het gelukt is.

Oh, ok...... dat is in ieder geval goed zo. Goed gedaan.
Bedankt voor de terugkoppeling. Groet. ;)

Het is toch niet gelukt, op school kon ik niks veranderen aan de video card en er bestaat geen enkel apart programma waarbij je de keystone van het beeld kan regelen (meestal zit dit al ingebouwd op echte beamers). Ik heb al geprobeerd de verticale resolutie kleiner te maken maar dan rekt de pc automatisch het beeld weer op zijn plek.
Wat ik eigenlijk wil hebben is dit:
http://imageshack.us/f/6/beamere.jpg/
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is!

Laatst bewerkt:
Hallo, ik denk dat het dan niet gaat lukken als je niets kunt veranderen. Dat is wel jammer voor de beeldweergave die je graag wilt hebben. Ja soms lopen dingen niet zoals je wilt.

Eindelijk, het is gelukt! Na heel lang zoeken heb ik het programma Powerstrip gevonden en na nog langer zoeken vond ik een mogelijkheid waarbij je de beeldgrootte aan kan passen. Precies wat ik nog had! En het mooie is dat dit dus een apart proggraamtje is, en die kan ik dus wel op de computer op school gebruiken! Alles werkt nu dus! Ik heb het helaas nog niet op school kunnen testen maar ik ga er vanuit dat het wel moet lukken. Heel erg bedankt voor alle reacties!

Oh, dat is goed nieuws. Nu nog op school. Goed gedaan. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan