Zwarte belasting server PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
PC-01 - XP
PC-02 - XP

Als ik via PC-02 naar een gedeelde map ga op PC-01 schiet op 01 de CPu belasting naar 100% en blijft even zo. Daarna trekt het wel bij.
Als ik dan bv iets ga kopieëren blijft de CPU belasting 100 en is er amper te werken met het ding.

Andersom is het niet zo.

Hoe kan dit?

Meer info nodig?

heb je in taakbeheer al eens gekeken welk proces dat veroorzaakt.

even verder boduren op jouw netwerk.
Heb je in 1 computer twee netwerkkaarten.
Of gaat het via de speedouch.
Alsje via netwerkkaarten werkt dan moet er ds 1 rosskabel tussen zitten.
Heb je de firewal van beide machines uitstaan.
Op pc 1 lan-utp krig je daareennetwerk ip?

Geplaatst door puppie
even verder boduren op jouw netwerk.
Heb je in 1 computer twee netwerkkaarten.
Of gaat het via de speedouch.

Een 1394-verbinding
Een lan-verbinding

Een SpeedTouch USB-internet verbinding
Een USB-netwerkverbinding

Geplaatst door puppie

Alsje via netwerkkaarten werkt dan moet er ds 1 rosskabel tussen zitten.

Er zit een crosscable (en tijdelijk dus een USB om het werkend te krijgen) tussen. Het heeft daarmee gewerkt.

Geplaatst door puppie

Heb je de firewal van beide machines uitstaan.

XP Firewall staat uitgeschakeld op de LAN verbinding. Norton FW (2004) staat aan op PC-01. De IP reeks is toegestaan. (indien ik na een reboot van PC 02 naar PC 01 wil gaan moet ik even de FW uitzetten, daarna aan en het netwerk loopt goed. Lijkt me losstaand probleem).

Geplaatst door puppie

Op pc 1 lan-utp krig je daareennetwerk ip?

???

Op pc 1 lan-utp krig je daar een netwerk ip?
heb je de netwerk wizzard gedaan.

Ik vind het vreemd dat je die usb kabel nodig hebt, die zou je wel eens de das om kunnen doen.

En ja mijn nieuwe toetsenbord is nog niet gewend aan mijn vingers, dus zo af en toe staat er weleens wat vreemds.:o

Geplaatst door puppie
Op pc 1 lan-utp krig je daar een netwerk ip?
heb je de netwerk wizzard gedaan.

Zoals gezegd in de andere topic.
De drie eerdergenoemde verbindingen vormen een netwerkbrug en hebben geen uniek IP meer. Dat hadden ze wel tot ik de wizard uitvoerde. Deze stelde voor om speedtouch als internetverbinding te gebruiken (goh..) en de overige drie de internetverbinding te laten gebruiken. Vervolgens heeft hij van die drie samen een netwerkbrug gemaakt.

Geplaatst door puppie

Ik vind het vreemd dat je die usb kabel nodig hebt, die zou je wel eens de das om kunnen doen.

Dat zou wel eens de CPUbelasting kunnen zijn ja.. Vermoed ik.

Geplaatst door puppie

En ja mijn nieuwe toetsenbord is nog niet gewend aan mijn vingers, dus zo af en toe staat er weleens wat vreemds.:o

Ik heb ook nieuwe, van Logitech. Typt giga relaxed maar het is "ff wennuh" :cool:

Is het niet mogelijk om alle verbindingen te verwijderen en dan opnieuw een netwerk aanleggen.
Die speedtouch heeft die meerdere aansluitingen voor computers.

En aan mijn toetsenbord hangt ook een nieuwe laptop dus...

Ik heb alles al wegemikt en opnieuw gedaan. Was net blij dat het (half) werkte..

Ik kan het nog wel WEER doen, wizard, mappen delen, alles maar ik vraag me af of dat het hem doet?

En bij xp staat nog wel zo'n mooie wizzard voor het aansluiten van meerdere computers op 1 router.

Tja wat is nu eenjuiste beslissing?
Het is dat zoetermeer iets te ver weg is om eventjes naar toe te rijden anders......;)

Ik heb geen router, wil mn moeder niet kopen :rolleyes: (en pc-02 is nou net toevallig wel haar PC).

Ja, nou.. Ik weet dus niet waar het aan ligt. In uiterste geval sloop ik wel alle netwerkstuff eruit enzo maar wil het dan werken? En IP's, en firewall enenen :confused:

Je mag altijd langskomen hoor, suiker in je koffie :cool: ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan