Zwarte piet toespelen of hoe krijg ik draadloze verbinding met windows vista???

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpampet

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2005
Gisteren een nieuwe computer gekocht met windows vista erop (HP media center).

De stekker erin en alles werd automatisch geïnstalleerd.

Echter dat alles zo gladjes verliep, was natuurlijk een voorbode.

De computer herkent namelijk niet mijn draadloos netwerk (Hercules router).

Ik bellen met de HP helpdesk:

"Ja meneer daar kunnen wij niks aan doen in Nederland zijn Wanadoo (Orange) en nog een aantal bedrijven niet op tijd klaar voor Vista...."

Ik bellen met Orange......

"Het probleem ligt bij de configuraties van uw router...."

Van Hercules kon ik geen Nederlandse helpdesk vinden.

Is bovenstaande probleem ook bij anderen bekend?

Weet iemand een oplossing hiervoor? De router werkt uitstekend op mijn notebook en oude computer met windows XP.

Bedankt alvast!

Dag Harry,

Bedankt voor je snelle antwoord.
Ik kan op de router geen serienummer vinden, het is een adsl router (54 Mbps).

Wat ik dan niet snap is dat mijn computer geen enkel netwerk in mijn buurt herkent.

Welke ADSL router kan iemand mij aanraden die zelfs werkt op Vista?

Nogmaals dank!

Is het netwerk wel goed ingesteld in Vista? heeft toch niets met die router(s) te maken, lijkt mij.

Hoi !

"Zoals gewoonlijk" kan @ LP wel es gelijk hebben.

Geen gele vraag/uitroeptekens in apparaatbeheer ?

Kun je 127.0.0.1 pingen ?

In Vista: Start - Configuratiescherm - Netwerkcentrum. Hoe staan de instellingen daar rechtsonder ?

Wat router betreft: Ik heb zelf ook nieuwe firmware gedownload vvor m'n router, omdat het werd aanbevolen.

Greetz,

Harry.

Misschien die ip 6 versie uitschakelen, wordt bijna toch niet ondersteund en schijnt ook nog wel eens roet in het eten te gooien. ( geïntegreerde Norit):)

Hoi !

@LP.: Mag geen probleem zijn !

Vista (diverse versie's) inmiddels op diverse PC's geinstalleerd en het heeft nooit problemen opgeleverd !

Maar ik ben met je eens dat het momenteel zinloos is.

Greetz,

Harry.

Er zijn idd problemen met vista ipv6

deze dus uitschakelen en kijken wattie doet

9 vd 10 keer lost dit het probleem op

en btw, er zijn idd providers die vista niet leuk vinden..
had vandaag 3 klanten aan de lijn die wilden overstappen van orange omdat ze problemen met draadloos en vista hadden..

Laatst bewerkt:
Misschien kun je proberen om niet met je router, maar direkt verbinding maken via het apparaat dat orange je heeft geleverd (ik ben even de naam daarvan kwijt). Die heb ik namelijk ook thuis en ik zit nu op mijn gloednieuwe laptop met Vista via Orange te internetten. Dan moet je wel eerst met een andere computer via een kabel verbinding maken met de router van Orange om het draadloze internet te activeren.

Maar ik ben natuurlijk ook niet voor niets op dit forum, vista zit in een leuk hoesje, maar voor de proffesionelere gebruikers is het alleen maar lastiger te bedienen op het eerste gezicht.

Succes ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan