Zwarte rand om buroblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lowa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hi,
Ik ben van een Samsung 22 inch syncmaster monitor overgestapt naar een Asus 23 inch MX239H.
Nu heb ik boven en onder een zwarte rand van 1 cm en links en rechts en zwarte rand van 2 cm rond mijn buroblad.
Dus ik krijg mijn monitor niet beeldvullend.
Het staat ingesteld op de aanbevolen resolutie van 1920x1080 tevens de hoogste resolutie die ik kan instellen.
Lagere resoluties geprobeerd maar geen veranderingen in de zwarte randen.
Kent iemand dit probleem en de oplossing hiervoor?
Mijn dank zal groot zijn.
Ps het is een platte led scherm.

Groet Lowa

Laatst bewerkt:
Je vraag lezende vermoed ik dat je niet bij Bill Gates moet zijn voor de oplossing, maar mogelijk eerder bij de instellingen van de monitor óp de monitor zelf?

IS het aangesloten met HDMI? dan heb je mogelijk te maken met underscan. Afhankelijk van je videokaart kun je dat instellen in je control center

zoals eerder gezegd is, op je monitor zelf kan je het sprijden ook, wat in windows niet kan, omdat ie de werkelijke hoeveelhijd ledjes en resistors niet weet.
groetjes,
pcexpert

Lijkt mij dat je nu een 16:10 beeldscherm hebt terwijl je eerder een 16:9 beeldscherm had. [1920x1080 is een 16:9 resolutie, vlgs. deze wiki-pagina]
Probeer eens de resolutie 1920x1200, wat wél een 16:10 resolutie is [vlgs. deze wiki-pagina]

Overigens zal in de handleiding van je monitor moeten staan welke resoluties (het best) geschikt zijn om te gebruiken.

Tijs.

IS het aangesloten met HDMI? dan heb je mogelijk te maken met underscan. Afhankelijk van je videokaart kun je dat instellen in je control center

Idd de meest voor de hand liggend, is vaak het probleem met de monitor aan de hdmi.

Je vraag lezende vermoed ik dat je niet bij Bill Gates moet zijn voor de oplossing, maar mogelijk eerder bij de instellingen van de monitor óp de monitor zelf?

Alle knopjes geprobeerd maar geen resultaat

Er zijn meerdere tips gegeven. Waarom niet op alle gegeven tips gereageerd?? ;)
Als de vragenstellers in 1 posting reageren op alle (tot dan) gegeven tips, dan scheelt dat enorm veel (lees-)tijd bij de helpers en een hoop postings op het forum. :)

Tijs.

Laatst bewerkt:

Aan de monitor zijde met hdmi stekker aan de videokaart zijde met een brede witte plattestekker met 19 pin 9 om 9 en 1 apart en iets breder is dan de rest.
Hoe kom ik in de control center van mijn videokaart?

Lijkt mij dat je nu een 16:10 beeldscherm hebt terwijl je eerder een 16:9 beeldscherm had. [1920x1080 is een 16:9 resolutie, vlgs. deze wiki-pagina]
Probeer eens de resolutie 1920x1200, wat wél een 16:10 resolutie is [vlgs. deze wiki-pagina]

Overigens zal in de handleiding van je monitor moeten staan welke resoluties (het best) geschikt zijn om te gebruiken.

Tijs.

Het is een 16:9 scherm volgens de specificaties. Ik kan tot maximaal 1920x1080 instellen. Geen handleiding bij gehad allen en quick installatie.

Er zijn meerdere tips gegeven. Waarom niet op alle gegeven tips gereageerd?? ;)
Als de vragenstellers in 1 posting reageren op alle (tot dan) gegeven tips, dan scheelt dat enorm veel (lees-)tijd bij de helpers en een hoop postings op het forum. :)

Tijs.

Ik was nog bezig de antwoorden uit te proberen vandaar

zoals eerder gezegd is, op je monitor zelf kan je het sprijden ook, wat in windows niet kan, omdat ie de werkelijke hoeveelhijd ledjes en resistors niet weet.
groetjes,
pcexpert

In windows de maximale spreiding ingesteld geen resultaat. Op de monitor geen instelling hiervoor.
Kan het aan mijn videokaart liggen ik heb de ATI Radeon HD 4800 series

Laatst bewerkt:
Lees ook nergens om welk merk videokaart het gaat, voor AMD is het de CCC en voor nVidia daar de configuratiesoftware voor.

Aan de monitor zijde met hdmi stekker aan de videokaart zijde met een brede witte plattestekker met 19 pin 9 om 9 en 1 apart en iets breder is dan de rest.
Hoe kom ik in de control center van mijn videokaart?
Overigens snap hier de jota niet van.

Laatst bewerkt:
NL handleiding: hier
Kijk eens wat er gebeurt (zie pagina 3-3) als je Overscan instelt?
En verder is er nog een soort auto-adjust functie op pagina 3-7, maar daar verwacht niet ik zo veel van (bij "Schermbeeld is niet gecentreerd of heeft niet de juiste afmeting")

Tijs.

Laatst bewerkt:
Vandaag merk ik dat ik in xp want ik heb een dualboot wel het volledige beeld op mijn scherm heb dus tot de randen en ook zie ik mijn ati videokaart met rechtermuisklik op mijn buroblad maar in w7 niet.

Je zou in XP in de Catalyst Control Center moeten kijken naar die Underscan instellingen waar wampier het over had. Zodra gevonden waar ze staan en hoe ingesteld zou je dezelfde instelling in de CCC van Windows 7 kunnen toepassen. Kan natuurlijk ook anders heten (iets met "stretch" of "expand" of zoiets).

En verder geef ik tips niet om genegeerd te worden bij de terugmeldingen. Dus kijk nog eens naar posting #14, als je in het CCC in XP niet verder komt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bij "mijn digitale beeldschermen" en de opties aldaar in CCC kun je alles zo instellen dat je de volledige grootte hebt, nooit meegemaakt dat het niet wil, je bent zeldzaam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan