zwarte rand onder en boven bij een film op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcobeek

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2002
hoi heb nog een vraag heb vanmiddag me eerst dvd gebrand en hij deed het in de dvd speler, maar had wel 2 van die zwarte randen onder en boven, nu heb ik gehoord dat je dat ken weg halen dat je full screen hebt op je TV......... ken iemand mij helpen hoe dat moet?? heeft misschien iemand een programma of het liefst nog een site:$

Als hij al geript is zal het wel niet lukken.

Bij het rippen moet je de aspect ratio ingeven , deze neem je de volgende keer op 4:3 en niet op 16:9

Ik denk niet dat je dat wilt, want als je een 16:9 film met pan & scan 4:3 maakt, dan worden gewoon stukken van de zijkant afgekapt, hoeft niet hinderlijk te zijn, maar er vallen gewoon delen van het beeld weg.

Het beste is gewoon die balken negeren :)

Daar heb je gelijk in Pascal , maar het valt mee met de stukken die eraf vallen.

Het beste is gewoon een breedbeeld aanschaffen :D

Geplaatst door speedtouch
Daar heb je gelijk in Pascal , maar het valt mee met de stukken die eraf vallen.

Het beste is gewoon een breedbeeld aanschaffen :D

Ja dat is helemaal stoer, en dan voor een DTS setje :D

maar ik heb verschillende dvd's, de 1 (Murder by Numbers) kan ik volbeeld kijken op een breedbeeld TV
je hebt dan kleine zwarte balken op een gewone PC

Bij The Lord of the Rings hou ik zwarte balken als ik die op een breedbeeld tv kijk, en die balken zijn dan 2 x zo erg als die film op een gewone tv kijkt.

Bij de eerste film haalt die lang niet zoveel weg aan de zijkanten als bij de tweede, ik heb voor de gein een keer dat gedaan dat pan&scan, op zichzelf valt het nog wel mee, maar je mist toch iets :p

De pan & scan optie gebruik ik nooit deze vind ik veel te plat je hebt weinig beeldvulling.

Mijn voorkeur gaat uit naar 16 : 9 hierbij heb ik altijd een een volledig beeld op de breedbeeld tv.
Ik maak gewoon gebruik van de standaard instellingen van DvD2svcd [ prima progje ]

groet speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan