Zwarte rand pdf scan

Status
Niet open voor verdere reacties.

dieten

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2012
Hallo,

Ik moet bestanden (totaal ± 250pg) die ingescand zijn als pdf aanpassen zodat de perforaties van het inbinden niet meer zichtbaar zijn.
Ik heb al verschillende software geprobeerd maar geen enkel waar ik iets mee kan bereiken. Had dan het idee om de marges aan te passen en te printen naar nog een pdf file maar de marges kan je niet aanpassen.

Weet iemand raad?

Probeer het eens met PDFTK Builder. Is gratis. Maak een smalle witte strook, net genoeg om de gaten te verbergen. Gebruik vervolgens de stamp functie binnen PDFTK om de strook over de originelen heen te leggen.

Opgelost

Bedankt, het is zeer gemakkelijk en het is effecient en snel.
Voor de mensen die dit ook willen gebruiken.
Download het programma→maak in word een bestand aan met op de plaats van de gaatjes een vorm (wit opgevuld, geen rand), sla dat bestand op als pdf.→ open het programma pdf builder→ ga naar background and stamp→ in het bovenste vakje open je het bestand waarvan de perforaties of zwarte randen weg moeten→ in het tweede vakje open je de pdf die je zojuist hebt aangemaakt (met wit opgevulde vorm)→ klik op onderaan op save en sla het bestand op de juiste plaats op.
Nu zijn de perforaties/zwarte randen weg.

Bedankt @RogerS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan