Zwarte scherm bij het opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter TNR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TNR

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2009
Goedenavond,

Ik heb sinds 2 dagen geleden een probleem. Als ik mijn laptop (acer aspire) opstart en mijn wachtwoord in vul komt er daarna een zwarte scherm met een cursor. Wat kan doen om het weer goed te krijgen?

Formateren wil ik wel doen alleen heb ik geen enkele cd gekregen bij het aankoop van mijn laptop. Er zat al windows Vista Home basic erop. Bij de veilige modus gebeurt er het zelfde.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. :(

Hebben die OEM pc's niet een ingebouwde recovery functie? Ik dacht dat je dan op het moederbord bootscherm ziet staan: Press F12/F1 enz. voor systeemherstel. Probeer daar een sop te drukken.

Er staat ''Press F2 to setup''

Even kijken of ik het zo kan formateren.

STaan er nog andere opties? Zo niet probeer dan alle F knoppen in te drukken

Je had direct recovery cd's aan moeten maken, heb je dit niet gedaan dan zit er helaas niets anders op dan je laptop geheel nieuw te installeren met een orginele winxp cd,
Als je de zelfde versie installeerd dan er op heeft gestaan kun je het licentienummer gebruiken wat er bij geleverd is, deze staat op de sticker die op je laptop is aangebracht.

Bedankt Harry! Ik ga het gelijk uitproberen.

Alleen welke moet ik nemen? 32 of 64 bit?

32 bits

En als dat niet lukt:

Een Acer laptop heeft een verborgen recovery partitie op de harddisk, dus om opnieuw te installeren heb je geen Vista dvd nodig

Voor de recovery druk je op Alt + F10 tijdens het opstarten. Je bent dan wel ook al je data en programma's kwijt,

Dus als ik het opstart alt+f10 klikken en dan wordt het gerecovered? En ik hoef die bestand die Harry heeft gepost niet te downloaden?

Dus als ik het opstart alt+f10 klikken en dan wordt het gerecovered? En ik hoef die bestand die Harry heeft gepost niet te downloaden?

Ik zou eerst de oplossing van Harry proberen. Daarvan opstarten en kiezen voor herstellen. Als dat lukt, hou je gewoon al je data en programma;s en verandert er verder niets.

Alleen als dat niet lukt, dan recoveren, maar dan ben je verder alles kwijt.

Ga ik zeker doen.

Ik heb nog 1 vraag. Als ik die bestand heb gedownload , moet ik het dan op een cd branden of kan ik het gelijk openen en instaleren.

Na het downloaden het isi bestand als image branden op dvd en dan daarvan opstarten

Oke bedankt. Morgen krijg een dvd/cd van mijn oom. Daarna ga ik het direct proberen.

Helaas is het niet gelukt. Als ik dat programma brandt en het laat afspelen , zegt het computer dat de disc leeg is terwijl alles goed ging met NERO.

Nu heb ik alt+f10 geprobeerd maar ik heb een acer empowering technology wachtwoord nodig en die heb ik niet :(

Je had direct recovery cd's aan moeten maken, heb je dit niet gedaan dan zit er helaas niets anders op dan je laptop geheel nieuw te installeren met een orginele winxp cd,
Als je de zelfde versie installeerd dan er op heeft gestaan kun je het licentienummer gebruiken wat er bij geleverd is, deze staat op de sticker die op je laptop is aangebracht.

Je had zoals hierboven beschreven herstel cd's aan moeten maken.
lees even het pdf bestand,

http://www.pvcf.nl/356_document.pdf

''The password is stored in a file on the hidden partition. The best way to get at this is to use something like the Ubuntu OS that will run a complete system from a cd. Once it is booted, you can navigate to the file AIMDRS.DAT which may or may not be in the tool folder. This file should be in the drive called PQservice. Any text editor should be able to read it at that time, including ubuntu's own text editor.''

Het paswoord staat in de file Aimdrs.DAT
in de folder PQservice Download het gratis ubuntu OS http://www.ubuntu.com/
die zet je op een dvd en vanaf die cd kan je een systeem rechtstreeks benaderen daarna kan je vanaf elke text editor het paswoord uitlezen.
hoop dat het werkt zo heb er verder geen ervaring mee maar was het enige dat ik kon vinden, maar nooit geschoten is altijd mis

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan