Zwarte scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

azdint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2013
Ik vond op zolder een oude Acer Aspire 5630 en ik vond het zonde om hem weg te doen dus ik wou wat extra geheugen erop toevoegen en na wat lang zoeken kwam ik erachter dat het 667 MHZ DDR2 ondersteunt (Ik ben niet erg goed met laptops etc) en toen heb ik een 2gb Samsung Ram-geheugen gekocht en toen ik hem in de Ramslot stopte (nadat ik de 1gb die er al in zat heb verwijderd) en mijn laptop aan deed starte hij gewoon op maar het scherm bleef op zwart en dat is nog steeds zo. Ik heb van alles geprobeerd zoals het in allebei de slots proberen zonder de 1gb die er al in zat en het blijft maar niet werken.

Zou iemand me hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt.

Met het oude ram-geheugen wel maar met de nieuwe niet aangezien het scherm zwart blijft.

Ik heb even de handleiding van de laptop bekeken. Het geheugen is compatible met de laptop dus dat zou geen probleem mogen zijn. Misschien een geheugen defect ? Maar als je nog in het BIOS zou kunnen komen dan zou je van CD kunnen opstarten met het programma Memtest maar dat gaat zo ook niet werken ben ik bang.

Het probleem is dat het scherm zwart blijft dus ik kan niks zien en ook niet naar de BIOS

Als je handig bent met een schroevendraaier zou je kunnen proberen om het BIOS te resetten door de CMOS batterij 30 minuten eruit te halen. Kijken of het geheugen dan wel werkt.

Ik ben wel handig met een schroevendraaier maar niet met een laptop :P Ik weet niet echt precies waar de CMOS Batterij ligt in een Acer Aspire 5630.

Hier kun je de volledige service handleiding vinden:http://tim.id.au/laptops/acer/aspire%205680%205630%203690%20travelmate%204280%204230%202490.pdf

Op pagina 12 staat waar de J3 Clear CMOS jumper zit. Die kun je kortsluiten met een schroevendraaier voor 30 seconden. Het BIOS word dan gereset.

Mocht dat niet werken, kun je een BIOS Update doen, die vind je hier: http://global-download.acer.com/GDFiles/BIOS/BIOS/BIOS_v3.60.zip?acerid=633643232670583506&Step1=NOTEBOOK&Step2=ASPIRE&Step3=ASPIRE%205630&OS=ALL&LC=nl&BC=ACER&SC=EMEA_18

Ik heb beide geprobeerd maar nog steeds werkt het niet, doe ik misschien iets verkeerd?
Ik heb de Clear Cmos Jumper gevonden en een schroevendraaier (platte) ermee ingedrukt voor 30 sec, is dat goed of moet ik juist wat anders doen?

Je moet de twee pinnetjes van de jumper als het ware kortsluiten. Maar mocht dit niet helpen en de BIOS Update ook niet, dan kun je er rustig van uit gaan dat het geheugen defect is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan