zwartscherm op de laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreemers

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
Hallo,
krijg net een telefoontje van oudere mensen met het volgende probleem.
men speelt alleen een woord spelletje en verder een heel klein beetje internet en e-mail.
verder word door hen de laptop niet gebruik.
voor zover ik nu weet zit er windows 7 of 10 op.
Ik ga er vanavond pas naar toe.

de man heeft deze ochtend nog op de laptop een woord spelletje gedaan. later wilde hij de laptop weer aanzetten, maar ziet wel het witte pijltje van de muis, maar het scherm blijft zwart.
Kunnen jullie al iets met deze info tot het vinden van de oplossing?

alvast veel dank

Eerste wat ik zou doen is de stroomadapter van de laptop afhalen, de batterij van de laptop verwijderen en dan 10x kort de aan-uit knop indrukken.
Daarna de batterij er nog even aflaten, stroomadapter eraan en dan de laptop aanzetten. Werkt dat, dan kan de batterij ook weer teruggeplaatst wat mij betreft.
Ik heb namelijk het idee dat de laptop (eigenlijk: Windows) niet goed is afgesloten, dus dwing ik met bovenstaande zaken af dat Windows helemaal wordt afgesloten (hardhandig :D)

Kom je dan nog niet verder, dan zou een herstelinstallatie van Windows 7 of Windows 10 kunnen helpen. Zoek in google op in place install windows 7 resp. in place install windows 10 voor de manieren hoe dat zou kunnen. Ik raad je wel sterk aan om, in dergelijke gevallen, eerst op een externe (USB-)harde schijf een volledige image van de harde schijf te maken en daarnaast een aparte 'losse' kopie van gebruikersbestanden(-mappen) (Documenten, Afbeeldingen, Downloads, de mailbestanden etc.)

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan