zwartwit tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stigter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
bios laad in verkeerd beeldscherm

Goedemiddag,
Eerst maar even mijn videokaart benoemen.
Ati 9600 XT 256 mb ,
Probleem, ik kan wel mijn televisie op de kaart aansluiten, krijg dan ook beeld, echter is dit zwart-wit. Hij staat op pal-b
Hij zou mijn monitor moeten klonen op de televisie.
Ook als ik windows mediaplayer draai krijg ik wel mediaplayer te zien, maar niet de film?
Snappen jullie het nog? Ik niet meer, in het verleden met mijn nvidea kaartje had je een handig progje tvtool waar wel alles mee werkte. Ik krijg het nu niet voor elkaar. Iemand de gouden tip?
Drivers van ati zijn geinstalleerd,

Laatst bewerkt:
Het probleem heeft zich nu verergert...
ik krijg nu op mijn televisie te zien het biosscherm, op mijn tft monitor een foutmelding.... dat er een te lage resolutie is... hoe krijg ik dat weer goed?
ik heb systeem herstel gedaan, ook de image van Juli mocht niet helpen..

HELP

Hoi Arie,
Heb je de TV soms als 1e monitor ingesteld?
Kijk eens of je in veilige modus de videokaart instellingen kunt "resetten".

ik word stapelgek Lex
mijn bios word geladen op mijn tv, daarna komt wel mijn beeldscherm aan...

het vervelende is dat ik juist zat te *****n met ati-drivers.. heb mijn bios al gereset, videokaart eruit gehaald, drivers verwijderd en nieuwe geinstalleerd...

En ja, op 1 of andere manier is mijn tv als 1e beeldscherm gaan staan...

en ik word nog gekker..
Nou staat mijn beeldscherm weer op 1, tv op 2, mar nog steeds geen biosscherm op mijn beelscherm....

pas nadat windows word geladen komt het beelscherm op actief.
ik kan weinig tot niets vinden waar ik dit probleem zou kunnen oplossen.

Zonder ongeduldig te lijken...
iemand nog goede ideeën?

als ik pc aanzet, gaat hij op beeldscherm 2 mijn bios laden, totdat windows bijna klaar is met laden dan gaat hij naar monitor 1.

dan werkt alles ook weer.

Wat gebeurt er als je de TV uit laat tijdens het opstarten? Krijg je dan wel het Bios op je monitor te zien?

als ik de stekker uit de tv haal, krijg ik niets te zien, totdat windows geladen is...
heel erg irri, vooral omdat ik op tv de streaming video van Rotterdam Racing wou kijken.. Daar is nou helemaal niets van gekomen.

Het lijkt wel alsof de videokaart gereset is of wat dan ook, maar goed, dat kan toch niet? Pas op het moment dat de drvirs van Windows zijn geladen heeft hij de juiste resolutie

Lijkt mij niet dat een verse installatie dit probleem zal verhelpen toch? zolang mijn bios niet op het goede scherm te zien is, zal hij altijd fout installeren, of zie ik dat verkeerd?

samenvatting wat ik al gedaan heb.
kaart verwijderd en opnieuw geinstalleerd
drivers verwijderd, nieuwste drivers erop gezet (ook die van omega)

Image van juli erover heen, monitoren verwijderd in hardwareprofiel, opstarten zonder videokaart.. het werkt allemaal niet..

Het lijkt wel alsof de videokaart van "streek" is, maar hoe krijg ik die weer goed.

Laatst bewerkt:
Niemand?
computer is ook zo onstabiel als wat.. nog nooit zo vaak blauwe schermen gekregen als deze zondag...

Heb je inmiddels je overklok ook even tijdelijk terug gedraait? Mischien heb je nog de mogelijkheid de videokaart even in een andere pc te doen, om te kijken of het probleem daar ook blijft.

Ik heb mijn bios geresset.. dus die overklok is op dit moment over.
Ik heb geen mogelijkheid om de videokaart in een ander systeem te testen.
het vreemde is dat ik de 2e beeldscherm ook niet verwijderd krijg. zodra ik opstart staat hij er weer, óók als ik verder alleen maar mijn tft-scherm erop heb staan.

Ik zit te denken om een keer een nvidea kaartje erin te steken zodat windows wel gedwongen word om andere drivers te gebruiken. Als dat goed werkt zou ik weer de ati-kaart erin kunnen steken. of zit ik helemaal verkeerd te denken?

Lijkt erop alsof er ergens heel diep in het systeem een fout zit. Die fout kon niet worden opgelost door een goed werkende ghost-image te plaatsen.
Zou het in het bios verkeerd kunnen staan? Maar die heb ik gereset, ook de fail-load save optie heb ik al geprobeerd.

Ik word er een beetje radeloos van:(

Wat is het merk/type van je moederbord, de fout zou ergens in een bios instelling moeten zitten, normaal wordt de tweede monitor pas geactiveerd als de drivers (windows) geladen wordt, bij mijn weten is de bios namelijk niet in staat om twee videokaarten (want dat is het eigenlijk) aan te sturen.

raar maar waar, ik heb dit ook eens gehad bij een kennis en hij had 2 scartaansluitingen op zijn tv, heb toen de scartkabel in de andere ingang gedaan en het probleem was opgelost.

had er ook nog een hele makkelijke site over, maar kan die via google ff niet vinden:confused:

ik heb het via de kabel van s-video gedaan..
mijn computer staat in de link beschreven..
(mag niet meer in mijn handtekening:(

Het is een gigabyte 81PE1000.
Ik krijg met opstarten een kreet op mijn beeldscherm van "out of range" en dan VH 31 of zoiets. Helaas heb ik even geen digitale camera tot mijn beschikking...

Maar als ik toch mijn bios reset zou dit toch verholpen moeten zijn? of ben ik zo simpel?

En omdat ik toch onwijs aan het klooien was..
heb nu mijn tft scherm via een verloop stekkertje op de DVI-aansluiting gedaan..
In ieder geval heb ik nu weer mijn bios op mijn tft-scherm, maar dit is nog steeds niet de juiste oplossing..

Het blijft een heel raar verhaal, de tweede uitgang zou pas in werking mogen/kunnen treden als windows geladen is, daarbij het feit dat je de bios op de tv ziet, doet mij toch vermoeden dat je de aansluitingen verkeerd om gebruikt.
Het is voor mij eigenlijk de enige verklaring die hiervoor overblijft.

ja, dat denk ik ook, maar zie het maar weer eens goed te krijgen.. in mijn bios niets te zien, verder alles nagekeken. Dit is een "nood"oplossing...

missing hal.dll needs to be repaired or is missing

nu heb ik weer een ander probleem. en heb het vermoeden dat dit is omdat die videokaart niet juist werkt...

ik krijg nu de melding dat hal.dll is missing or need to be repaired.

ik heb google geraadpleegd en via google gedaan:
in de repair funktie expand en dan de hal.dl van de originele cd gekopieerd naar de c-schijf. Hier zei het systeem dat hij hal.dll niet kon maken?!

heb de bootini hersteld (dit werd ook aangegeven als mogelijke oplossing)

Heb een image erover heen gezet, nog steeds de fout.

Heb een zogenaamde repairinstall gedaan, ook niet geholpen.

Heb c geformateert, daarna mijn goed werkende image erover heen gezet, nog steeds de fout.

HELP
volgens mij komt dit gewoon door die fout in de videokaart, want waarom werkt opeens mijn goede image niet meer? Waarom maak ik dan een image als ik deze niet kan terug plaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan